آفتاب

کشف شهر زیرزمینی در شهرستان تیران و کرون استان اصفهان

کشف شهر زیرزمینی در شهرستان تیران و کرون استان اصفهان

اصفهان - ایرنا - فرماندار تیران و کرون در غرب استان اصفهان گفت : یک شهر زیر زمینی بتازگی در بخش کرون این شهرستان کشف شده است.

علی رحمانی عصر روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه گردشگری شهرستان تیران و کرون افزود: این شهر زیر زمینی در سطح ملی کم نظیر است که با ویژگی ها و ظرفیت های خاص و منحصر به فرد مورد اقبال گردشگران و مسافران قرار می گیرد.
به گزارش ایرنا فرماندار تیران و کرون توضیح بیشتری درباره ویژگی ها ، زمان کشف و قدمت این اثرتاریخی نداد اما برخی کارشناسان در منطقه احتمال می دهند این شهر زیر زمینی متعلق به دوران صفویه است که از سوی ارامنه ساکن منطقه و برای حفظ اموال خود ساخته شده باشد.
خصوصیات و ابعاد تاریخی و فرهنگی این اثر هم اکنون در دست بررسی بیشتر است.
فرماندار تیران و کرون در ادامه این جلسه گفت : با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این ظرفیت باید ثبت و مورد بازید گردشگران قرار بگیرد که برند سازی آن باید توسط کارشناسان میراث فرهنگی و همکاری مسئولان محلی انجام شود.
وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری این شهرستان اظهارکرد: روستای تاریخی جاجا، کوچه باغ های تیران، قلعه قمیشلو، شهر زیر زمینی و قبرستان ارامنه از جمله ظرفیت های تاریخی و گردشگری است که معرفی آن ها ضروری است.
وی ادامه داد: منطقه گردشگری چشمه مرغاب، دالانکوه و چشمه شاهی از ظرفیت های گردشگری طبیعی این شهرستان است که در برخی از فصل های سال همانند فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را جذب می کند.
رحمانی تدوین چشم انداز گردشگری شهرستان تیران و کرون را مهم خواند و گفت: اگر چشم انداز تدوین و زمینه های جذب گردشگر پیش بینی نشود مرمت آثار تاریخی بهره ای ندارد که در این خصوص کارشناسان میراث فرهنگی و گردشگری باید فعالیت های شاخصی در تدوین سند و چشم اندز گردشگری شهرستان تیران و کرون داشته باشند.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد و دارای 27 اثر تاریخی ثبت شده است.
مهد / ت / 6022 انتشار دهنده: مسعودعمادی
کد N1563885

وبگردی