آفتاب
رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری:

زندگی علما باید برای ما الگو باشد/ دهه آخر ماه صفر تلخ گذشت

زندگی علما باید برای ما الگو باشد/ دهه آخر ماه صفر تلخ گذشت

قم - رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه از زندگی عالمانی مانند آیت الله موسوی اردبیلی باید درس گرفت، گفت: این علما برای ما الگو و اسوه هستند که چگونه زندگی کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا اکرمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید که با حضور تعدادی از علما و مراجع تقلید و مسئولان در مسجد اعظم قم برگزار شد، درگذشت این عالم ربانی و مرجع تقلید را ضایعه بزرگی برای مردم ایران و شیعیان عنوان کرد.

وی به راهپیمایی اربعین نیز اشاره کرد و گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع) در برابر دیدگان ۸ میلیارد انسان رخ داد که گرچه رسانه‌های غرب این اجتماع عظیم را سانسور کردند اما حقیقت پنهان نمی‌ماند و ناچار می‌شوند روزی این حماسه را بازگو کنند چرا که چنین اجتماعی در دنیا وجود ندارد و بی‌نظیر است.

دهه آخر ماه صفر امسال سخت گذشت

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری به فاجعه حله و شهادت تعدادی از زائران ابا عبدالله(ع)، حادثه برخورد قطار در سمنان و درگذشت زائران علی بن موسی الرضا(ع)، بارش برف سنگین و خسارت ۷۰۰ میلیارد تومان به باغ‌های مرکب مازندران، حادثه سقوط بالگرد در دریای خزر اشاره کرد و افزود: ضایعه درگذشت آیت الله موسوی اردبیلی در کنار این حوادث ضایعه بسیار بزرگی بود و به دلیل وقوع این حوادث دهه آخر ماه صفر امسال بسیار سخت و تلخ گذشت.

حجت الاسلام اکرمی، آیت الله موسوی اردبیلی را فقیهی وارسته خواند که تمام عمر خود را در راه انس با قرآن، حدیث، فقه، فلسفه، اخلاق و عبادت گذراند و خدمات بسیاری را ارائه نمود.

وی تصریح کرد: آیت الله موسوی اردبیلی در نجف محضر بزرگانی چون آیت الله حکیم، آیت الله خویی و سپس در قم محضر آیات بروجردی، محقق داماد و بسیاری دیگر از علمای برجسته را درک نموده و رکن رکین در فکر، اندیشه، تنظیم و برنامه‌ریزی در انقلاب بود تا این انقلاب به پیروزی رسید.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه آیت الله موسوی اردبیلی بسیار با ذکاوت و در سرعت انتقال مطالب مهارت ویژه‌ای داشت، ابراز داشت: این عالم ربانی در دوران زندگی خود در تهران با شهیدان آیت الله مطهری، بهشتی، باهنر و مفتح بسیار حشر و نشر داشت و نیمه اول عمر خود را به تدریس، تبلیغ و کتابت گذراند.

وی با بیان اینکه آیت الله اردبیلی توفیقات بسیاری را در طول عمر خود کسب نمود، افزود: تأسیس دانشگاه مفید و تألیف کتب بسیار از خدمات این مرجع عالی‌قدر به جهان است.

راه شناخت فتنه‌های دشمن توجه به قانون و رهبری است

حجت‌الاسلام اکرمی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی(ره) در یک سال ۵ انتخابات را در کشور برگزار کردند تا کشور به سمت قانون برود، گفت: ما اکنون مشکل قانون نداریم چه اساسی چه غیر اساسی بلکه مشکل ما در اجرا و سلیقه است.

وی با بیان اینکه تا امریکا، اسرائیل، اروپا و اعراب، شیطان‌ هستند، جز مکر و حیله هیچ توقعی از آن‌ها نیست و باید در برابر آن‌ها هوشیار بود و با هوشیاری حرف زد و قلم را روی کاغذ برد، گفت: راه شناخت فتنه‌های تاریکی که امروز به وجود می‌آید قانون و رهبری است.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه انتقاد باید عالمانه، جامع و از روی خیرخواهی و دلسوزی باشد، عنوان کرد: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد باید همه و به خصوص مسئولان خیرخواهانه انجام وظیفه کنند.

وی در پایان با بیان اینکه از زندگی عالمانی مانند آیت الله موسوی اردبیلی باید درس گرفت، گفت: این علما برای ما الگو و اسوه هستند که در دنیا چگونه زندگی کنیم.

کد N1563637

وبگردی