آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

پیاده روی زائران رضوی جلوه ای از عشق به حضرت امام رضا (ع) است

پیاده روی زائران رضوی جلوه ای از عشق به حضرت امام رضا (ع) است

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضرت امام رضا (ع) اسوه و الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم است و پیاده روی زائران در دهه آخر صفر جلوه ای از عشق، معرفت و شناخت نسبت به آن حضرت را به منصه ظهور می رساند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در همایش مدیران و معاونان کاروان های زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) در رواق شیخ حر عاملی حرم مطهر رضوی افزود: این پیاده ‌روی با هدف عرض ارادت و احترام به مقام حضرت امام رضا (ع) و حجت خداوند انجام می ‌شود و نشان از اشتیاق بسیار زائرین برای زیارت دارد به گونه ای که همه سختی های راه را به جان می خرند.
وی از دیگر برکات پیاده ‌روی ‌های مذهبی را خودسازی و ظرفیت ‌افزایی در زائران ذکر و بیان کرد: پیاده‌ روی ‌های اربعین و دهه آخر صفر جلوه ‌های شکوهمند از عشق، دلدادگی، خودسازی و توجه به مقام و منزلت و جایگاه زیارت است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اوج پیاده ‌روی‌ های مذهبی در اربعین تجلی می ‌یابد زیرا پیاده روی اربعین بزرگترین و بی ‌‍‌نظیرترین اجتماع بشری و خروش میلیونی از دلدادگان و محبان معصومین (ع) و منتظران ظهور مهدی (عج) است.
وی افزود: زندگی یک انسان سالک الی الله باید در راستای آموزه‌ های الهی و پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) باشد.
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: ابتلا به بلاها و آزمایش‌ های الهی، فلسفه آفرینش انسان است و اگر انسان در این ابتلاها منافع خود را فراموش کند و تنها برای دین و قرآن و ارزش‌ های الهی گام بردارد، به مقامی نائل می ­شود که شایسته ستایش است.
رئیس جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده رضوی نیز در این همایش از افزایش تعداد زائران پیاده در سال جاری نسبت به پارسال خبر داد.
حجت الاسلام سید محسن علوی پیش بینی کرد تا پایان 30 صفر تعداد زائران پیاده بارگاه کبریایی رضوی به 320هزار نفر برسد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1563279

وبگردی