آفتاب

شاخص‌های سنجش عملکرد برنامه دوم تولید نشده‌است

شاخص‌های سنجش عملکرد برنامه دوم تولید نشده‌است

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران از کوتاهی شهرداری در تهیه شاخص‌های پایش برنامه پنج ساله دوم انتقاد کرد و ورود به تهیه برنامه پنج ساله سوم را در این شرایط غیرممکن دانست.

‎به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی شاکری در جریان بررسی یک فوریت طرح برنامه پنج ساله سوم شهرداری تهران، شهرداری را به راننده‌ای تشبیه کرد که ترمز دستی را کشیده اما باز هم تلاش می‌کند به پیش برود و موفق نمی‌شود.

‎وی با اشاره به ارزیابی عملکرد شهرداری در حوزه تکالیف فرهنگی و اجتماعی برنامه پنج ساله دوم، گفت: از ۲۹ سند ماموریت، نظامنامه و آیین نامه‌ای که شهرداری موظف بوده در طول برنامه دوم طی ۶ ماه تهیه کند، مورد  قابل قبولی ارائه نشده است.

‎شاکری تصریح کرد: برنامه بدون پیوست‌های مطالعاتی و شاخص‌های سنجش اثربخشی راه به جایی نمی‌برد و به منزله برنامه بدون ترازو است، بنابراین پیش از اینکه عملکرد شهرداری در برنامه دوم شخص شود، صحبت از برنامه سوم نوعی پیش فعالی در برنامه‌ریزی است و پرسش‌های مهم پاسخ نگفته شده‌ای در مورد برنامه ۵ساله دوم در دستیابی به اهداف برنامه انحراف از برنامه پایش و میزان اثر بخشی مطرح است که کمیسیون برنامه بودجه و کمیته پایش باید پاسخگوی آن باشند.

کد N1563133

وبگردی