آفتاب

انعقاد 100 قرارداد میان دانشگاه علم و صنعت و شهرداری ها از سال گذشته

انعقاد 100 قرارداد میان دانشگاه علم و صنعت و شهرداری ها از سال گذشته

تهران- ایرنا- مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری ها گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون حدود 150عنوان قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شهرداری ها منعقد شده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت پژوهشی دانشگاه علم و صنعت، دکتر 'سید جواد امامی' با بیان اینکه معضلات شهری و شهرداری ها جامع و چند وجهی هستند، اظهار داشت: دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان شهرداری ها به دلیل داشتن افراد متخصص این حوزه می تواند اتاق فکری برای شهرداری های کشور باشد.
وی افزود: خوشبختانه در دانشگاه علم و صنعت ایران اساتید و پژوهشگران زبده با تخصص های مختلف از جمله شیمی، معماری، مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، عمران، صنایع و مهندسی شیمی حضور دارند که می توانند معضلات و مشکلات شهری و یا سازمان شهرداری ها را از زوایای مختلف بررسی و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.
امامی ابراز داشت: اگر شهرداری تهران و دیگر شهرهای کشور به انسجام و ساختاری برسند که مشکلات و معضلات شهری را کلان و جامع ببینند قطعا در هزینه های آنها بسیار صرفه جویی خواهد شد و چنین دفتری که اخیرا در دانشگاه علم و صنعت ایران و در دل مجموعه دفتر همکاری های علمی و صنعتی ایجاد شده می تواند به عنوان یک رابط با بهره گیری از مجموعه ای از افراد و تخصص های مختلف، معضلات شهری را حل کند.
وی توضیح داد: زیبا سازی، اصلاح بافت های فرسوده، ترافیک، پارکینگ های شهری و بسیاری دیگر از معضلات شهری، مسائلی هستند که حتما باید از زوایای تخصص های مختلف دیده شود تا هزینه کمتر و مشکل به بهترین نحو حل شود.
امامی با اعلام هدف گذاری دانشگاه علم و صنعت برای انعقاد 200 میلیارد ریال قرارداد با مجموعه شهرداری ها طی سه سال آینده گفت: ما برای تحقق این هدف پیشنهادها و الگوهای مختلفی به شهرداری پیشنهاد دادیم و در جهت تسهیل قرارداد های در حال انجام بین این دو مجموعه نیز خود را موظف می دانیم.
وی افزود: خوشبختانه تعاملات خوبی با بخش های مختلف شهرداری برقرار شده و مصمم هستیم در راستای ماموریت اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یک دانشگاه کارآفرین، ورود به پروژه های صنعتی را پیگیری کنیم.
استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران خاطرنشان کرد: راه اندازی دفاتر ارتباط دانشگاه با سازمان های هدف به منظور ارتقای هدفمند تعاملات پژوهشی و صنعتی دانشگاه با این سازمان ها صورت می گیرد.
مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری از روسای و اساتید دانشکده های مختلف این دانشگاه خواست تا متخصصان و پژوهشگران معضلات شهری را برای هم افزایی بیشتر به این مجموعه معرفی کنند.
علمی**1055**1440
دریافت کننده : زینب کارگر ** انتشار: گلشن
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1563070

وبگردی