آفتاب
یک مقام مسئول دانشگاه:

دانشگاه علم و صنعت می تواند اتاق فکر شهرداری ها باشد

دانشگاه علم و صنعت می تواند اتاق فکر شهرداری ها باشد

مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان شهرداری ها به دلیل داشتن افراد متخصص این حوزه می تواند اتاق فکری برای شهرداری های کشور باشد.

دکتر سید جواد امامی، مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری ها به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه در دانشگاه علم و صنعت ایران اساتید و پژوهشگران زبده با تخصص های مختلف از قبیل شیمی، معماری و یا مهندسی مکانیک، کامپیوتر، برق، عمران، صنایع و مهندسی شیمی حضور دارند که می توانند معضلات و مشکلات شهری و یا سازمان شهرداری ها را از زوایای  مختلف بررسی کنند و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی گفت: اگر شهرداری تهران یا سایر شهرداری های کشور به انسجام و ساختاری برسند که مشکلات و معضلات شهری را کلان و جامع ببینند قطعا در هزینه های آنها بسیار صرفه جویی خواهد شد.

امامی افزود: دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری ها که اخیرا در دانشگاه و در دل مجموعه دفتر همکاری های علمی و صنعتی ایجاد شده می تواند به عنوان یک رابط، با بهره گیری از مجموعه ای از افراد و تخصص های مختلف، معضلات شهری را حل کند.

وی خاطر نشان کرد: زیبا سازی، اصلاح بافت های فرسوده، ترافیک، پارکینگ های شهری و بسیاری دیگر از معضلات شهری، مسایلی هستند که حتما باید از زوایای تخصص های مختلف دیده شود تا هزینه کمتر و مشکل به بهترین نحو حل شوند.

به گفته وی، خوشبختانه این تخصص ها در دانشگاهی مثل علم و صنعت وجود دارد که به راحتی اساتید این دانشگاه در حوزه هایی مثل معماری، عمران، مکانیک و... می توانند دور هم جمع شوند ویک معضل کلی را جزء کرده و آن را حل و فصل و بعد از ارزیابی، راه حلی جامع برای این موضوع ارائه دهند.

 امامی اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا کنون حدود ۱۵۰ عنوان قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری ها منعقد شده و خوشبختانه در حال حاضر در این دانشگاه اساتید و متخصصان به صورت موردی قراردادهای صنعتی مختلفی با بخش های مختلف شهرداری دارند که نشان از تعامل خوب این دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت دارد.

مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با اعلام هدف گذاری انعقاد رقمی معادل ۲۰۰ میلیارد ریال قرارداد صنعتی بین دانشگاه علم و صنعت ایران و شهرداری ها برای سه سال آینده گفت: ما برای تحقق این هدف پیشنهادات و الگو های مختلفی را به شهرداری پیشنهاد دادیم و در جهت تسهیل قرارداد های در حال انجام بین این دو مجموعه خود را موظف می دانیم.

وی افزود:خوشبختانه تعاملات خوبی با بخش های مختلف شهرداری برقرار شده و ما مصمم هستیم در راستای ماموریت اصلی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یک دانشگاه کارآفرین ورود به پروژه های صنعتی را پیگیری کنیم.

استادیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: سابقه تاریخی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان یک دانشگاه موفق نشان می دهد که در پروژه های متفاوت صنعتی تجربیات ارزشمندی اندوخته است و موضوعاتی از قبیل ماموریت ضمنی -حل مسایل کشور که برعهده دانشگاه هاست و همچنین جهت دار کردن بودجه های پژوهشی و تامین بخشی از هزینه های دانشگاه از طریق ارتباط با صنعت، ضرورت پویایی ارتباط با صنعت دانشگاه را طلب می کند.

 امامی هدف از راه اندازی دفاتر ارتباط دانشگاه با سازمان های هدف را ارتقای هدفمند تعاملات پژوهشی و صنعتی دانشگاه با سازمان های هدف عنوان کرد و گفت: دفتر تعاملات دانشگاه با شهرداری ها آمادگی دارد تا در صورتی که قراردادهای اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران این سازمان با مشکلی مواجه شد پیگیری های مناسب را انجام دهد.

مدیر دفتر تعاملات دانشگاه علم و صنعت ایران با شهرداری از روسای و اساتید دانشکده های مختلف این دانشگاه خواست تا متخصصان و پژوهشگران معضلات شهری را برای هم افزایی بیشتر به این مجموعه معرفی کنند.

کد N1563057

وبگردی