آفتاب

طرح جنجالي براي جلوگيري از حمام خون در بارسلونا: تجويز قرص ضد بارداري براي کبوتران!

 طرح جنجالي براي جلوگيري از حمام خون در بارسلونا: تجويز قرص ضد بارداري براي کبوتران!

تصميم جديد شوراي شهر بارسلونا، جان 85 هزار کبوتر را نجات داد.

در حالي که شوراي شهر بارسلونا، قصد داشت براي نجات آثار و ساختمان هاي تاريخي اين شهر از فضله هاي کبوتران، دست به کشتار دسته جمعي اين پرندگان بي گناه بزند، مطرح شدنِ راه حلي تازه، جلوي حمام خون در بارسلونا را گرفت.
به نوشتۀ وبگاه انگليسي «اکسپرس»، بر اساس طرح جديد، به جاي کشتار کبوتران به آن ها گردِ قرصِ ضدبارداري خورانده مي شود، تا طي 4 تا 5 سال، 80 درصد از جمعيت عظيم آن ها در بارسلونا، کاسته شود.
اين طرح، بيش از 150 انجمن دوستي با حيوانات را که با کشتار کبوتران بارسلونا مخالف بودند، خرسند کرد.
به نوشتۀ وبگاه هافينتگون پست، نخستين مرحله از اين طرح که بخش عظيمي از آن خواهد بود، مرحلۀ آمارگيري از اين کبوتران خواهد بود که طي ماه هاي دسامبر و ژانويۀ آينده صورت خواهد گرفت.
شوراي شهر بارسلونا، رسماً اعلام کرد که از طرح کشتار کبوتران دست کشيده و به جاي آن مقرر شده است که از ماه آوريل سال 2017، در اماکن مختلف بارسلونا، 40 "دانه دان" براي کبوتران نصب خواهد شد و به همراه غذا، براي آنان داروي جلوگيري از توليدمثل ريخته مي شود؛ آن گاه نتايج اوليه اين طرح، در اواخر سال 2017، بررسي خواهد شد.
سخنگوي شوراي شهر بارسلونا در اين خصوص گفت:«ابتدا از قرص nicarbazin استفاده خواهيم کرد که بر پرندگان کوچک تاثيرگذار است».
وي افزود:«پيش بيني مي شود که در سال اول، شمار کبوتران 20 درصد کاهش يابد و در سال هاي چهارم و پنجم، تعداد 70 تا 80 درصد از جمعيت آنان کاسته شود.
انجمن هاي حمايت از حقوق حيوانات با استقبال از اين طرح، از اين که کارشناسان حيوانات در اين طرح سهيم هستند، ابراز خرسندي کردند. به ويژه که پيش از اين قرار بود، در اقدامي غيراخلاقي، با استفاده از تور، 152 هزار کبوتر صيد و کشته شوند.
اعتراضات گستردۀ انجمن هاي حمايت از حقوق حيوانات، اجراي اين طرح را ماه ها به تعويق انداخت.
طرحِ استفاده از قرص هاي ضدبارداري عليه کبوتران، طرحي قديمي است که از 15 سال پيش تاکنون در اروپا کارامد بوده است و در شهرهاي کاتالونيا، والنسيا و ... به صورت موفقيت آميزي تجربه شده است.
قرص ضد بارداري کبوتران، از شکل گيري تخم در اين پرندگان جلوگيري مي کند.

خبرگزاری آریا
کد N1562943

وبگردی