آفتاب
هیچ کشوری متقاضی مسابقات ۲۰۱۷ نیست؛

پیشنهاد بسکتبال ایران به فیبا آسیا برای چگونگی برگزاری مسابقات

پیشنهاد بسکتبال ایران به فیبا آسیا برای چگونگی برگزاری مسابقات

رئیس فدراسیون بسکتبال از پیشنهاد این فدراسیون به فیبا آسیا در مورد مسابقات سطح قاره و چگونگی برگزاری و شیوه تامین منابع مالی آنها خبر داد و گفت: این پیشنهاد در مجمع عمومی آتی بررسی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات زیر ۱۶ سال دختران و پسران، کاپ آسیا در بخش مردان و زنان و مسابقات باشگاه های آسیا در بخش مردان رویدادهایی است که فیبا آسیا (فدراسیون آسیایی بسکتبال) در تقویم خود برای سال ۲۰۱۷ میلادی ثبت کرده است.

این در حالی است که تا به امروز هندی ها برای میزبانی این رقابت ها در بخش بانوان اعلام آمادگی کرده اند، اما برای برگزاری مسابقات ثبت شده در بخش مردان هیچ درخواست میزبانی از کشورها اعلام نشده است. هزینه های بالای میزبانی از جمله دلایل مهمی است که باعث شده این رقابت ها متقاضی میزبانی نداشته باشد.

در همین راستا از سوی فدراسیون بسکتبال آسیا و در جریان نشست فیبا آسیا که پنجشنبه به میزبانی لبنان و در بیروت برگزار شد، پیشنهادی برای چگونگی برگزاری رقابت ها و همچنین نحوه تامین منابع مالی آن مطرح شد. قرار است این پیشنهاد در مجمع عمومی فیبا آسیا مطرح شود تا در صورت تایید توسط هیات رئیسه به مرحله اجرا برسد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال و عضو هیات رئیسه فیبا آسیا در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص پیشنهاد مطرح شده به فیبا آسیا برای چگونگی برگزاری مسابقات قاره ای و تامین منابع مالی آن توضیح داد.

بنا به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال و با توجه به حضور ۱۶ تیم در مسابقات این پیشنهاد مطرح شده است که بعد از گروه بندی تیم ها و قرار گرفتن آنها در چهار گروه چهار تیمی، از هر گروه یک کشور و به طور مثال صدرنشینان گروه ها میزبان مسابقات گروه خود باشند.

در ادامه دیدارهای مرحله دوم مسابقات در دو کشور برگزار و در نهایت یک کشور میزبان رقابت های نهایی شود.

این گونه مدت زمان میزبانی هر کشور برای برگزاری مسابقات به اندازه ای می شود که برای کشور میزبان مشکل ساز نخواهد بود.

همچنین فدراسیون بسکتبال در مورد چگونگی تامین منابع مالی مسابقات در سطح قاره آسیا این پیشنهاد را ارائه کرد که بر اساس آنچه در منطقه غرب آسیا انجام می شود، عمل شود. یعنی اینکه از هر کشور برای شرکت در مسابقات مبلغ مشخصی به عنوان حق ورودیه گرفته شود. البته اینکه تعیین میزان حق ورودیه نیز باید توسط هیات رئیسه فیبا آسیا تعیین شود.

به گفته رئیس فدراسیون بسکتبال این پیشنهادات در مجمع عمومی آتی فیبا آسیا که هنوز زمان دقیق آن مشخص نشده مورد بررسی قرار می گیرد تا در صورت تصویب اجرا شود.

کد N1562692

وبگردی