آفتاب

مسئولیت غیرقانونی علمی 4 مقام روس را بیکار کرد

مسئولیت غیرقانونی علمی 4 مقام روس را بیکار کرد

مسکو - ایرنا - ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه چهار مقام ارشد این کشور از جمله معاون وزیر کشور را به دلیل نادیده گرفتن دستور منع عضویت مقام های اجرایی و اداری در آکادمی علوم برکنار کرد.

به گزارش ایرنا، پوتین در دیدار رئیس و جمعی از مقام های ارشد آکادمی علوم روسیه گفت، مقام هایی که به عضویت این نهاد علمی درمی آیند، برکنار خواهند شد.
وی یادآوری کرد که سال 2015 از مقام های روسیه خواسته بود از عضویت در آکادمی علوم بپرهیزند، زیرا دانشمندان برای این مسئولیت سودمند هستند و فعالیت آنان در بخش های اداری نمی تواند ثمربخش باشد.
دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین امروز (دوشنبه) اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه در چارچوب این تصمیم چهار مقام از اداره کارپردازی ریاست جمهوری، وزارت کشور، سازمان امنیت فدرال و وزارت دفاع را برکنار کرد.
برپایه این تصمیم، کنستانتین کوتنکو معاون امور کارپردازی ریاست جمهوری روسیه، ژنرال واسیلی خریستوفروف رئیس اداره ثبت و آرشیو سازمان امنیت فدرال، آلکساندر فیسون رئیس اداره پزشکی نظامی وزارت دفاع و آلکساندر ساونکوف معاون وزیر کشور از کار برکنار شده اند.
به گزارش خبرگزاری روسیا سگودنیا، دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد که برکناری این مقام ها در رابطه با عضویت آنها در آکادمی علوم است.
پسکوف در مورد امکان برکناری آلکسی لوپاتیم معاون وزیر علوم روسیه که اخیرا به عضویت آکادمی علوم این کشور در آمده است نیز گفت که موضوع برکناری وی در حوزه اختیارات دولت قرار دارد.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که پوتین موضع خود را در باره عضویت مقام های حکومتی در آکادمی علوم اعلام کرده و در سازمان های مختلف هم در حال اجرای آن هستند.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا
کد N1562632

وبگردی