آفتاب

لانه سازی پرندگان ، علت مسمومیت 17 نفر در تکیه هریکنده بابل

لانه سازی پرندگان ، علت مسمومیت 17 نفر در تکیه هریکنده بابل

ساری - ایرنا - فرماندار بابل گفت که علت اصلی نشت گاز در تکیه روستای هریکنده که به مسمومیت 17 نفر انجامید ، لانه سازی پرندگان در لوله بخاری تکیه بوده است .

پخش گاز منواکسید کربن در تکیه روستای هرینه کنده یکشنبه شب هنگام برگزاری مراسم بزرگداشت رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) سبب مسمومیت تعدادی از عزاداران شد .
اورژانس 115 بابل 15 تن از مسموم شدگان را به بیمارستان شهید بهشتی ، آیت الله روحانی و یحیی نژاد این شهر منتقل کرد و 2 نفر دیگر نیز به خاطر سطحی بودن مسمومیت توسط خانواده هایشان به درمانگاه مراجعه کردند.
محمد تقی عباسپور روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با توجه به این که مسیر لوله بخاری در بخش مردانه تکیه مسدود شده بود ، تمامی مسموم شدگان مرد بودند که همگی پس از انتقال به بیمارستان ، تحت درمان قرار گرفته و ترخیص شدند.
روستای هریکنده ، یکی از روستاهای پرجمعیت بخش مرکزی شهرستان بابل است که در جنوب محور قائم شهر – بابل در قسمت جلگه ای و منطقه کاملا هموار واقع شده است . این روستا بر اساس آخرین سرشماری ها حدود سه هزار نفر جمعیت دارد .
این دومین بار در یک ماه گذشته است که لانه سازی پرندگان در لوله بخاری حسینیه در بابل به مسمومیت عزاداران می انجامد .
آشیانه سازی پرندگان در لوله بخاری حسینیه روستای ' بزرودپی ' بخش ' خشرودپی ' نیز اوایل آبان ماه امسال سبب مسمومیت پنج نفر شده بود .
مازندرانی ها عزاداری های ماه محرم و صفر را عمدتا در تکایا و حسینیه ها برگزار می کنند .
خبرنگار : زینب حبیب پور گودرزی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7328/1654
کد N1562562

وبگردی