آفتاب

کوهکن: قالیباف شرطی برای کاندیداتوری نگذاشته،‌ حرف منطقی زده است /مسیر وحدت اصولگرایان سنگلاخی است

کوهکن: قالیباف شرطی برای کاندیداتوری نگذاشته،‌ حرف منطقی زده است /مسیر وحدت اصولگرایان سنگلاخی است

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت:‌ مسیر اصولگرایان برای رسیدن به وحدت هموار نبوده و سنگلاخ است.

محسن کوهکن در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره کسانی که خبرهای کاندیداتوری آنها از گوشه و کنار جریان اصولگرایی به گوش می‌رسد،‌ اظهار کرد:‌ برای انتخابات ریاست جمهوری پیش رو،‌ اصولگرایان مسیر جلوگیری از تکثر را طی می کنند، یاری خدا بوده و البته اتفاقاتی هم افتاده که ضرورت حرکت در این مسیر را متوجه شدند و خوب جلو رفته اند. در حال حاضر هم دو سه نفر نسبت دوره قبلی دیگر حضور ندارند.

نماینده اصولگرای مجلس دهم در مورد کسانی که احتمال دارد به صحنه بیایند نیز گفت: طبیعی است افرادی که خودشان را اصولگرا می دانند و احساس تکلیف کند تصمیم به کاندیداتوری بگیرند. البته برخی خودشان تصمیم می گیرند وارد عرصه شوند برخی هم اطرافیانشان از آنها درخواست کاندیداتوری می کنند. اما از فحوای کلام همه افراد برمی آید که به دو نکته توجه دارند، اول اینکه تکثر یعنی شکست و یک انسان عاقل به این سمت نمی رود. دوم اینکه بحث به سمت و سوی اجماع سلایق مختلف می‌رود و برخی کاندیداها گفته اند که در صورتی که اجماع باشد به صحنه می‌آییم. 

کوهکن درباره شرط قالیباف برای حضور در انتخابات که بر همین اجماع تکیه دارد نیز اظهار کرد: نمی توانیم از عبارت شرط استفاده کنیم. ایشان حرف منطقی ای زده اند.

وی تاکید کرد:‌نوع صحبت هایی که می شود بیانگر این است که قدم به قدم مقدمات رفتن به سمت و سوی یک تصمیم معقول و منطقی که نتیجه اش جلوگیری از تکثر و رفتن به سوی اجماع به سمت یک نفر هست، فراهم می شود. البته تاکید کنم چالش ها و مشکلاتی در این مسیر هست و مسیر روان و راحتی نیست و سنگلاخی است.

نماینده مردم لنجان در مجلس درباره اخبار کاندیداتوری جلیلی و احتمال اجماع اصولگرایان روی این گزینه گفت: وقتی بحث وحدت بین اصولگرایان را مطرح می کنیم روی گزینه ها صحبت نمی کنیم، ما از روش بحث می کنیم. وقتی روی روش به تفاهم رسیدیم، سراغ گزینه ها می رویم.
213

کد N1562543

وبگردی