آفتاب

اجتماع عظیم عزاداران نبوی در حرم امام رضا (ع)

اجتماع عظیم عزاداران نبوی در حرم امام رضا (ع)

مشهد – ایرنا – همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و سبط اکبرش حضرت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع عظیم عزاداران نبوی با حضور هیات های مذهبی و کاروان های پیاده در صحن جامع رضوی حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش ایرنا بیش از 300 هیات مذهبی از نقاط مختلف مشهد و استان خراسان رضوی به همراه دهها کاروان پیاده رضوی ظهر روز دوشنبه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر اجتماع کردند.
سیاه جامگان عزادار سرزمین خورشید هشتم در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام همراه با زائرانی که به عشق امام هشتم (ع) فرسنگ ها راه پیموده و خود را به زیر سایه مضجع شریف ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) رسانده اند، در سوگواری بزرگ پرچمداران مکتب نبوی همراه شدند.
هیات های مذهبی همنوا با مداحی و مرثیه سرایی ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حالی که چشمان اشکبار خود را به گنبد طلای آستان ملائک پاسبان رضوی دوخته بودند، در عزای نبی مکرم و سبط اکبرش به زنجیرزنی و سینه زنی پرداختند.
نماینده مردم استان البرز در مجلس خبرگان رهبری در این اجتماع ضمن اظهار تسلیت نسبت به رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به یکی از احادیث حضرت رضا (ع) گفت: علم واقعی علمی است که جهل جاهل را رد کند.
حجت الاسلام و المسلمین محسن کازرونی افزود: همه ما زمانی جاهل بودیم و توسط یک فرد عالم از جهالت رهایی یافتیم لذا عالم، جاهل را درک می کند؛ اما جاهل عالم را درک نمی کند و چون نمی فهمد در مواجهه با عالم، ابتدا جنجال به راه می اندازد و برخورد می کند.
وی بیان کرد: پیامبر اسلام (ص) امت را از جهالت رهایی داده و برای رفع جهل، حلم و بردباری به خرج دادند لذا ما پیروان آن حضرت نیز باید در زمینه نهی از منکر و مواجهه با جاهل، حلم و اخلاق نیکو داشته باشیم.
وی اظهار کرد: راه اصلاح جامعه، داشتن حلم و حفظ حرمت انسانهاست.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اسلام (ص) آنقدر در محضر خدا عزیز و گرامی است که خداوند گناه بندگان خود را به واسطه پیامبر می بخشد، به همین منظور باید جزو پیروان مکتب نبوی و پرچمداران آن باشیم.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/5132
کد N1562499

وبگردی