آفتاب

اسرائیل جنگنده اف-۳۵ از آمریکا می‌خرد

اسرائیل جنگنده اف-۳۵ از آمریکا می‌خرد

تسنیم نوشت: رژیم صهیونیستی با سفارش دادن ۱۷ فروند جنگنده اف-۳۵ دیگر به آمریکا، در مجموع ۵۰ فروند از این جنگنده پیشرفته را در اختیار خواهد گرفت.

به گزارش پرس‌تی‌وی، رژیم صهیونیستی با تأیید خرید 17 فروند جت جنگندۀ لاکهید مارتین اف-35 از آمریکا، تعداد سفارش‌های این جنگنده را درمجموع به 50 فروند رسانده است.

کابینۀ امنیتی رژیم صهیونیستی یکشنبه (7 آذر) به‌اتفاق آراء این تصمیم را اتخاذ کرد. لاکهید مارتین اف-35 به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین و گران‌ترین جنگنده‌ها در سراسر جهان شناخته می‌شود.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی با این سفارش جدید می‌تواند 2 دو ناوگان جنگی خود را مجهز کند.

این جنگنده‌ها در قالب بخشی از توافق مساعدت نظامی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی خریداری می‌شود. هزینۀ هر جنگنده بر اساس برآوردها حدود 110 میلیون دلار است.

طبق برنامه قرار است دو فروند از این جنگنده‌ها پس از پرواز از امریکا ظرف 2 هفته در پایگاه هوایی نواتیم در اراضی اشغالی فرود بیاید.

طبق گزارش‌های کنگرۀ امریکا که سال جاری میلادی منتشر شد، رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین دریافت‌کنندۀ کمک‌های خارجی امریکا از جنگ جهانی دوم تاکنون به شمار می‌رود. کمک نظامی امریکا به اسرائیل از زمان آغاز در سال 1962 تاکنون به 124.3 میلیارد دلار رسیده است.

واشنگتن و تل‌آویو سپتامبر (َشهریور) بر سر یک بستۀ جدید کمک نظامی امریکا به ارزش دست‌کم 38 میلیارد دلار در یک دورۀ 10 ساله توافق کردند.

طبق این توافق، کمک نظامی یادشده سالانه دست‌کم 3.8 میلیارد دلار خواهد بود که از 3.1 میلیارد دلاری که طبق توافق کنونی امریکا و رژیم صهیونیستی سالانه به این رژیم پرداخت می‌شود، بیشتر است. توافق کنونی سال 2018 منقضی می‌شود. اسرائیل ابتدا درخواست دریافت دست‌کم 4.5 میلیارد دلار در سال را مطرح کرده بود.

بستۀ جدید، هزینۀ سامانه‌های موشکی رژیم صهیونیستی را نیز شامل خواهد شد که تاکنون کنگرۀ امریکا مبلغ جداگانه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته بود. قانون‌گذاران امریکایی به همین منظور در سال‌های اخیر پرداخت حدود 600 میلیون دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تأیید کرده‌اند.

49311

کد N1562367

وبگردی