آفتاب
هفته هشتم رقابتهای لیگ هندبال قهرمانان اروپا؛

استکی در رده دوم گلزنان برتر هندبال اروپا/ تمجید از ملی پوش ایران

استکی در رده دوم گلزنان برتر هندبال اروپا/ تمجید از ملی پوش ایران

هفته هشتم از پنجاه و هفتمین دوره رقابتهای هندبال لیگ قهرمانان اروپا در حالی در این قاره دنبال شد که سجاد استکی در رده دوم برترین گلزنان این مسابقات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته هشتم از پنجاه و هفتمین دوره رقابتهای هندبال لیگ قهرمانان اروپا در حالی در این قاره دنبال شد که شاهد درخشش دوباره لژیونر های ایرانی حاضر در تیم های باشگاهی این قاره بودیم. در این هفته سجاد استکی ۲۶ ساله با به ثمر رساندن ۱ ۱گل در یک بازی به رده دوم جدول برترین گل زنان این رقابتها صعود کرد. 

در این هفته در گروه D مسابقات تیم دینامو بخارست رومانی که از سه لژیونر ایرانی بهره می برد به مصاف تیم مدعی موتور زاپاروژویه اوکراین رفت. این تیم که هفته گذشته نیز در مصاف با تیم نانتس فرانسه صدر نشین گروه شکست خورده بود با انگیزه برد به میدان رفت اما در نهایت با وجود درخشش بازیکنان لژیونر اش نتوانست پیروز این میدان باشد . 

در این دیدار دینامو با نتیجه ۳۵ بر ۲۷ مغلوب حریف اوکراینی خود شد. اما در این مسابقه سجاد استکی جوان موفق شد ۱۱ گل را برای تیم اش به ثمر برساند. الله کرم استکی ۶ گل و علیرضا موسوی ۱ گل را به تیم مقابل زدند. در مجموع سه لژیونر ایرانی حاضر در تیم دینامو در این دیدار موفق شدند ۱۸ گل از ۲۷ گل زده به تیم موتور زاپاروژیه را برای خود ثبت کنند. 

سجاد استکی با ثبت این گل ها جمع گل های زده خود در پایان هفته هشتم رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا را به عدد ۵۴ رساند و از رده سوم به رده دوم جدول گل زنان برتر صعود کرد. در این جدول ماگنوس برامینگ دانمارکی از تیم TTH HOLSTEBRO  با ۶۶ گل اول و گنشیمر آلمانی از تیم پاریس سنت ژرمن با ۵۳ گل سوم است. 

در پایان این بازی سایت  EHF  کنفدراسیون هندبال اروپا طی گزارشی به بازی برجسته سه ایرانی حاضر در این مسابقه پرداخت. در این گزارش ضمن اشاره به گل های زده شده براداران استکی از سجاد به عنوان گل زن دوم این رقابتها یاد کرد.

همین طور در این گزارش آمده است : « تیم دینامو پس از شکست هفته گذشته اش برابر نانتس این هفته نیز برابر اچ سی موتورز شکست خورد اما این تیم به لطف برادران استکی بازی خوبی را به نمایش گذاشت. این تیم در این چند هفته تلاش کرد تا شرایط خود را تثبیت کرده و توانسته با کمک بازیکنان اش ضعف های خودش را جبران کند. » 

در پایان هفته هشتم از این رقابتها در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ میلادی در گروه A دو تیم پاریس سنت ژرمن و بارسلونا از مدعیان کسب عنوان قهرمانی تنها با یک شکست در رده اول و دوم هستند. در گروه B تیم واردار مقدونیه به همراه ویو تارونی که مدافع عنوان قهرمانی است با هم با ۱۲ امتیاز در رده اول و دوم ایستاده اند. در گروه C تیم مونته پلیه فرانسه اول است و درگروه چهارم تیم نانتس فرانسه در صدر ایستاده است. 

اما در گروه D تیم دینامو با کسب ۶ امتیاز و دو برد دو تساوی و چهار باخت در رده چهارم است. 

طبق قوانین کنفدراسیون هندبال اروپا و قوانین جام قهرمانان هندبال اروپا موسوم به جام ولوکس از دو گروه C و D تنها چهار تیم مرحله حذف می رسند. مجموع این چهار تیم در یک مسابقه حذفی با یکدیگر روبرو شده و دو تیم برنده به مرحله بعد راه می یابند. 

با این شرایط وضعیت تیم دینامو در این جدول برای صعود به مرحله بعد خوب نیست. تیم دینامو در دو هفته باقیمانده از مسابقات گروه اش تا پایان سال ۲۰۱۶ باید به مصاف دو تیم مینهو پرتغال و بسیکتاس موگاز ترکیه برود. پیروزی در این دو بازی می تواند شانس بیشتری به تیم دینامو بخارست برای صعود به مرحله حذفی بدهد. 

در صورت عدم راهیابی دینامو به مراحل بعدی این رقابتها شانس حضور سجاد استکی نیز در جمع گلزنان برتر رقابتهای هندبال لیگ باشگاه های اروپا کم خواهد شد . برامینگ دانمارکی نیز در حالی در رده اول برترین گل زنان قرار دارد که تیم اش در جدول رده بندی گروه چهارم  D مسابقات در رده پنجم است و شانس این تیم نیز برای صعود به جمع تیم های برتر کم است. 

کد N1562275

وبگردی