آفتاب
مهر بررسی کرد:

همه انتصابات و برکناری های وزیر آموزش و پرورش در یک ماه

همه انتصابات و برکناری های وزیر آموزش و پرورش در یک ماه

وزیر آموزش و پرورش کمتر از یک ماه است که سکانداری این وزارت خانه را برعهده دارد و بیشترین عملکردی که از سوی دانش آشتیانی به چشم آمده، برکناری و انتصاب عوامل این وزارتخانه بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: یازدهم آبان ماه سال ۱۳۹۵ نمایندگان با ۱۵۷رای موافق، ۱۱۱رای مخالف و  ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۷۴ رای اخذ شده به دانش آشتیانی اعتماد کردند و سکانداری وزارت عریض و طویل آموزش وپرورش را به او سپردند.

۲۷ روز از ریاست دانش آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش می گذرد، بیشترین عملکردی که از سوی دانش آشتیانی در این یک ماه به چشم آمد، برکناری و انتصاب عوامل این وزارتخانه بود.

هجدهم آبان و برکناری بطحایی

پس از هفت روز سکانداری وزارت آموزش و پرورش تغییرات در وزارت آموزش وپرورش آغاز شد، اولین برکناری و انتصاب در روز هجدهم آبان ماه سال جاری بود. سید محمد بطحایی برکنار شد و «حسین فرزانه» به عنوان سرپرست معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

۲۲ آبان و برکناری کفاش

۲۲ آبان ماه سال جاری، حمید رضا کفاش برکنار شد و «مهدی فیض» به عنوان سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش منصوب شد.

۲۵ آبان و دو انتصاب

۲۵ آبان ماه سال جاری، طی حکمی از سوی وزیر آموزش وپرورش «دکتر محمد مهدوی» به عنوان مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش منصوب شد.

در همان روز با صدور حکمی، محمد فاضل مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش وپرورش برکنار شد و مجتبی زینی وند،  مدیرکل مدارس غیردولتی جایگزین او شد.

۷ آذر و برکناری سیاری

در انتصابات وزیر آموزش وپرورش ۱۲ روز وقفه افتاد و در روز ۷ آبان ماه سال جاری، فرشید سیاری، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش برکنار شد و وزیر آموزش وپرورش طی حکمی «عباسعلی باقری» را به عنوان مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش منصوب کرد.

این در حالی است که صندلی معاونت ابتدایی وزارت آموزش وپرورش ماه هاست خالی است و پیش از برکناری علی اصغر فانی، دیمه ور نامه استعفای خود را داده بود که موافقت نشد اما با آغاز سال تحصیلی تاکنون معاونت ابتدایی وزارت آموزش وپرورش در وزارت آموزش وپرورش حضور نیافته است. همچنین تاکنون جایگزنی برای زین یوند در سمت مدیرکلی مدارس غیردولتی تعیین نشده است.

نکته قابل توجه در احکام این انتصابات عدم قدردانی از زحمات افرادی است که پیش از این پستی را داشته اند. خبرنگاران نیز در مراسم تودیع و معارفه هیچ یک از این مسئولان دعوت نشدند.

کمتر از چند روز مانده است که سکانداری وزیر آموزش و پرورش ۳۰ روزه شود و تنها عملکرد او در این روزها انتصاب و برکناری بوده است. خبرهایی از تغییرات دیگر نیز به گوش می رسد. دانش آشتیانی که پیش از رای اعتماد آوردن با رسانه های مختلف گفتگو داشت پس از سکانداری وزارت آموزش و پرورش در میان اهالی رسانه حتی در حاشیه برنامه ها هم حضور نمی یابد.

باید دید این سکوت خبری و دوری از رسانه ها و این تغییر و تحولات در نهایت به چه مسیری ختم خواهد شد.

کد N1562257

وبگردی