آفتاب

عضو اتاق بازرگانی ایران: توسعه منطقه آزاد ماکو در 2 سال اخیر چشمگیر بوده است

عضو اتاق بازرگانی ایران: توسعه منطقه آزاد ماکو در 2 سال اخیر چشمگیر بوده است

ارومیه- ایرنا- عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: توسعه منطقه آزاد تجاری ماکو طی 2 سال اخیر برابر با 30 سال پیش از آن بوده و برخی حاشیه سازی ها برای کم رنگ کردن این دستاوردها نزد افکار عمومی بی تاثیر است.

فاطمه قنبرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به نقش منطقه آزاد تجاری ماکو در توسعه آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: دولت تدبیر و امید با وجود کمبود اعتبار در سال های اخیر، عملکرد شایسته ای در ایجاد زیرساخت های اقتصادی منطقه آزاد تجاری ماکو دارد.
وی کارنامه دولت در منطقه آزاد ماکو را مثبت ارزیابی کرد و افزود: احداث فرودگاه، ایجاد انبار، پایانه مرزی و ساخت جاده مواصلاتی از فعالیت های زیربنایی منطقه آزاد تجاری ماکو در دولت تدبیر و امید است.
رئیس کمیسیون بازرگانی و حمل و نقل اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه از مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو خواست تا پس از فراهم شدن زیرساخت های لازم اقتصادی، فرصت را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در این منطقه فراهم کند.
قنبرپور اعمال تشویق های صادراتی، واگذاری بلاعوض زمین به واحدهای تولیدی و ایجاد شعب بانک های خارجی در منطقه آزاد تجاری ماکو را برای حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه موثر دانست و گفت: تعیین حدود منطقه آزاد تجاری ماکو و خروج گمرک جمهوری اسلامی جهت استقرار گمرک منطقه آزاد در این محدوده از الزامات توسعه این منطقه است.
مشاور اسبق استاندار آذربایجان غربی در امور بازرگانی با بیان اینکه مردم منطقه آزاد تجاری ماکو توسعه و پیشرفت در این منطقه را لمس کرده اند، افزود: شرایط منحصر به فرد منطقه آزاد تجاری ماکو و مدیریت کارآمد دولت بر این منطقه سبب اشتغال زایی و توسعه روزافزون شمال آذربایجان غربی شده است.
عضو اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از برخی حاشیه سازی ها در منطقه آزاد تجاری ماکو اظهار کرد: پس از بی ثباتی اقتصادی اخیر در جمهوری ترکیه، منطقه آزاد تجاری ماکو به یک فرصت کم نظیر برای توسعه اقتصاد ملی تبدیل شده است که در همین راستا امیدواریم به جای حاشیه سازی سیاسی برای دولت در این منطقه، شاهد همدلی و همزبانی برای توسعه اقتصادی باشیم.
3214/3072/1772 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشاردهنده: مجید ملازاده
کد N1562040

وبگردی