آفتاب
گزارش صف سرمایه‌گذاران خارجی

پس از اروپایی‌ها نوبت به نمایندگان آفریقا رسید

پس از اروپایی‌ها نوبت به نمایندگان آفریقا رسید

بندر شهید رجایی که پس از برجام و بازگشت خطوط کشتیرانی بین‌المللی به ایران، اکنون رونق 27درصدی در عملیات کانتینری را تجربه می‌کند، طی ...

دنیای اقتصاد– بندرعباس:بندر شهید رجایی که پس از برجام و بازگشت خطوط کشتیرانی بین‌المللی به ایران، اکنون رونق 27درصدی در عملیات کانتینری را تجربه می‌کند، طی روزهای اخیر میزبان دو هیات بلندپایه تجاری و حمل‌ونقلی اعزامی از مهم‌ترین کشورهای اقتصادی قاره‌های اروپا وآفریقا بود.به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، یک هیات اقتصادی و تجاری از آفریقای جنوبی که در راس آنها دوتن از معاونان وزارتخانه‌های حمل‌ونقل این کشور نیز حضور داشتند، از بخش‌های مختلف دروازه طلایی اقتصاد ایران دیدن کرده و برای یافتن نقاط مشترک همکاری و سرمایه‌گذاری با مدیران بندر شهیدرجایی به مذاکره نشستند.

اعضای این هیات 13 نفره با شرکت در نشستی مشترک با مسوولان منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، در جریان فعالیت ها، توسعه امکانات و تجهیزات و همچنین شرایط سرمایه‌گذاری در این بندر، قوانین ثبت شرکت‌ها و نحوه مشارکت با شرکت‌های تجاری ایرانی قرار گرفتند. محمدعلی اصل سعیدی‌پور، معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در این نشست گزارشی مفصل از بندر شهید رجایی و امکانات آن، توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری، اهداف کلان و طرح‌های آینده توسعه این بندر را ارائه کرد. وی همچنین وضعیت بنادر کل کشور، عملکرد بندر شهید رجایی در چند سال اخیر و پیش‌بینی توسعه عملیات آن در سال‌های آینده را نیز برای اعضای این هیات خارجی تشریح کرد.پایانه‌های شماره یک و دو کانتینری، پایانه‌های کالای عمومی و متفرقه، اراضی پشتیبانی بندر شهید رجایی و همچنین پایانه نفتی بندر خلیج‌فارس از بخش‌های پیشرفته‌ترین بندر تجاری ایران بود که مورد بازدید معاونان وزیر حمل‌ونقل آفریقای جنوبی و هیات همراه قرار گرفت.

اواخر آبان نیز یک هیات 13 نفره اعزامی از آلمان که نمایندگان بندر هامبورگ و سفارت این کشور در تهران نیز در جمع آنها حضور داشتند، برای بررسی توانمندی‌های بنادر هرمزگان و همچنین یافتن نقاط مشترک همکاری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری به بندر شهید رجایی سفر کرده و با مدیران ارشد این بندر گفت‌وگو کرده بودند. بندر شهید رجایی طی دو سال اخیر شاهد حضور ده‌ها گروه‌های تجاری و سرمایه‌گذاران بسیاری از کشورهای صاحب نام اقتصادی اروپا و آسیا بوده تا شرایط سرمایه‌گذاری در این بندر را به صورت میدانی بررسی کنند. سفر این گروه‌های تجاری و سرمایه‌گذاری خارجی به دروازه طلایی اقتصاد ایران در شرایطی صورت می‌گیرد که با تلاش‌های دولت و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، عملیات بندری رشد قابل ملاحظه‌ای یافته است به گونه‌ای که طی سال جاری رشد 27 درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر به ثبت رسیده است.

کد N1562012

وبگردی