آفتاب

هشدار مقام کرد عراقی به آنکارا

هشدار مقام کرد عراقی به آنکارا

ایرنا نوشت: یک مقام کرد عراقی به ارتش ترکیه در خصوص تحرکات در تلعفر و سنجار هشدار داد و گفت که ارتش ترکیه که استقرار نیروهایش در منطقه بعشیقه موصل کماکان مورد اعتراض دولت عراق است،در اقدامی جدید نقل و انتقال نیروهای خود را بوسیله بالگرد انجام می دهد.

عیاث سورچی یکی از مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق در موصل در این خصوص به خبرنگار ایرنا در اربیل گفت:تحرکات و جابجایی نیروهای ارتش ترکیه دیگر زمینی نیست و از طریق هوا بوسیله بالگرد انجام می شود، لذا اطلاعات دقیقی در خصوص تحرکات آنها وجود ندارد.
در خصوص تهدیدات ارتش ترکیه مبنی بر ورود نیروهای مردمی به شهر تلعفر این مسئول اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: این تهدیدات تنها تبلیغاتی است و در صورتی که تحرکاتی انجام دهند از سوی نیروهای الحشد الشعبی بشدت با آن برخورد خواهد شد.
در خصوص امکان پیشروی این نیروها به سوی شهر سنجار نیز غیاث سورچی تاکید کرد: آنها خوب می دانند در صورت هر گونه تحرکی با ضربات سهمگینی روبرو خواهند شد، لذا شرایط منطقه حکم می کند که دست به چنین تحرکاتی نزنند.
حضور شماری از نیروهای ارتش ترکیه در بعشیقه در استان موصل که باعث برخوردهای تند لفظی بین مقامات دولت ترکیه و عراق شده است از سوی مردم عراق نیز محکوم شده و از آنها خواسته شده است هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.
مسئولان دولت عراق و اقلیم کردستان عراق بر این اعتقاد هستند که حضور این نیروها نقض حاکمیت سیاسی و استقلال عراق می باشد.

52310

کد N1561827

وبگردی