آفتاب

سومین فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی میز همکاری‌های ایران و برزیل منتشر شد

سومین فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی میز همکاری‌های ایران و برزیل منتشر شد

تهران- ایرنا- ستاد توسعه علوم وفناوری‌های شناختی معاونت علمی ریاست جمهوری (CSTC) و بنیاد تحقیقاتی سائوپائولوی (FAPESP) برزیل سومین فراخوان پیشنهاد طرح پژوهشی در قالب Regular Project Award را منتشر کردند.

به گزارش روز یکشنبه گروه علمی ایرنا ازروابط عمومی معاونت علمی وفناوری رییس جمهوری، هدف از انتشار این فراخوان ایجاد یک همکاری مشترک بین تیم های ایرانی و برزیلی در زمینه های مورد علاقه FAPESP و CSTC در مرزهای دانش و تکنولوژی و همچنین تبادل و توسعه خدمات و ابزارهای شناختی بین دو کشور است.
براساس این فراخوان، پیشنهاد طرح پژوهشی باید به صورت یک طرح مشترک بین پژوهشگران ایرانی عضو هئیت علمی دانشگاه‌ها یا مدیریک شرکت دانش بنیان داخلی که ترجیحا Principal Investigator ستاد هستند و پژوهشگران برزیلی از ایالت سائوپائولو در چارچوب های معرفی شده در فراخوان ارائه شود.
با توجه به اینکه شرط اصلی طرف برزیلی حمایت از پروژه هایی است که مجری برزیلی آن Principal Investigator در FAPESP باشد، حمایت از طرح های پژوهشی Regular و SPRINT در قالب میز همکاری های ایران و برزیل منوط به این شرط خواهد بود.
پیشنهاد طرح پژوهشی مشترک می بایست ابتدا توسط طرفین ایرانی و برزیلی تنظیم شده و مورد توافق قرار گیرد سپس طرف ایرانی بارگذاری فرم های مربوط به پیشنهاد طرح پژوهشی را در سایت ستاد (CSTC) و طرف برزیلی فرم های نظیر را در سایت FAPESP انجام دهد.
روند داوری پیشنهاد طرح پژوهشی در این فراخوان به طور مستقل در CSTC و FAPESP انجام خواهد شد و پذیرش نهایی منوط به پذیرش طرح در هر دو سو است.
پذیرش طرح از 5 آذر سال جاری شروع شده و تا 3 اسفند 95 ادامه دارد که در این چارچوب حداکثر سه طرح مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت، البته اولویت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی حمایت از تیم هایی است که سابقه همکاری پژوهشی با ستاد را داشته یا در مجموعه گروه های پیشرو ستاد قرار دارند.
علمی ** 9340**1440
دریافت کننده : منیرابراهیمی زاده** انتشار: گلشن
کد N1561584

وبگردی