آفتاب
قائم مقام دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت:

دفاتر بازرسی و نظارت دانشگاه های علوم پزشکی باید تقویت شوند

دفاتر بازرسی و نظارت دانشگاه های علوم پزشکی باید تقویت شوند

اراک- قائم مقام دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت گفت: دفاتر بازرسی و نظارت در دانشگاه های علوم پزشکی کشور باید تقویت شوند و این مهم نیازمند بازنگری در چارت سازمانی این دفاتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا مظهری روز شنبه در همایش اختیارات و وظایف ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی منطقه شش آمایشی کشور در اراک، اظهار داشت: دفاتر بازرسی در دانشگاه های علوم پزشکی باید قدرتمندتر شوند و در چارت آنها بازنگری شود که خوشبختانه در این رابطه برنامه هایی در وزارت بهداشت و درمان در دست انجام است.

وی افزود: دفاتر بازرسی در دانشگاه های علوم پزشکی سطح کشور باید پیشگیری از بروز اتفاقات را مدنظر قرار دهند و در این راستا برنامه ریزی کنند نه اینکه نقش آنها فقط حضور و بررسی پس از رخ داد اتفاقات این حوزه باشد.

مظهری بیان کرد: انجام اقدامات به موقع و پاسخگویی به شکایات با رویکرد کارشناسی تکلیف دفاتر بازرسی و نظارت دانشگاه های علوم پزشکی کشور است و در پایان سال گزارشی از این عملکردها به وزیر بهداشت ارائه می شود.

قائم مقام دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت تصریح کرد: ادارات بازرسی و نظارت در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تلاش می کنند با جدیت و در زمان مقتضی رضایتمندی مردم را افزایش داده و کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی را ارتقا دهند.

وی خاطرنشان ساخت: برنامه ریزی ها باید طوری انجام شود که هر ساله شاهد افزایش رضایتمندی از ارائه خدمات بخش بهداشت و درمان باشیم و برگزاری همایش های مرتبط با ادارات بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه های علوم پزشکی نیز در همین راستا صورت می گیرد.

قائم مقام دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت افزود: دانشگاه علوم پزشکی اراک از جمله دانشگاه هایی در سطح کشور است که به سرعت در زمینه پاسخگویی به دفتر بازرسی و نظارت وزارت بهداشت عمل می کند که جای قدردانی دارد، چرا که سرعت پاسخگویی در این زمینه بسیار مهم است.

مظهری گفت: سرعت پاسخگویی در امور مربوطه به دفتر نظارت و بازرسی وزارت بهداشت و درمان، از جمله پارامترهایی است که در ارزیابی عملکرد روسای دانشگاه های علوم پزشکی مدنظر قرار می گیرد و وزیر بهداشت نیز بر این مساله تاکید ویژه دارد.

کد N1561433

وبگردی