آفتاب
تولیت آستان قدس رضوی:

مداحان از مخاطب زدگی بپرهیزند

مداحان از مخاطب زدگی بپرهیزند

مشهد – ایرنا – تولیت آستان قدس رضوی گفت: مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باید مراقب باشند از آسیب مخاطب زدگی دور بمانند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در نخستین گردهمایی خدمت یاران فرهنگ رضوی که با حضور مداحان و مبلغان کشور برگزار شد، افزود: این آسیب به این معناست که انسان نه برای رضای حق بلکه برای خوشایند مخاطب و باب سلیقه او سخنی را بر زبان آورد.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیات های مذهبی، تشکلهای مردم نهادی هستند که در تعمیق معنویت و دفاع از اسلام تاثیر بسیار دارند.
حجت الاسلام رئیسی افزود: هیات های مذهبی شبکه های اجتماعی عظیم و قدرتمند جهان اسلام به شمار می روند که یکی از نتایج فعالیت مساجد و هیات های مذهبی، شبکه‌ سازی و جریان‎ سازی در جامعه اسلامی است.
وی بیان کرد: هیات های مذهبی کانون ‌های اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات مردمی بر محور خداوند و اهل بیت (ع) هستند که از آنها می توان برای انسان سازی، بصیرت آفرینی و بسترسازی به منظور ایجاد تمدن اسلامی، بهره گرفت.
وی اظهار کرد: تربیت به منزله احیای تمایلات عالی نفسانی انسانی است و مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می توانند این تمایلات عالی را در انسانها احیا کنند.
تولیت آستان قدس رضوی با تاکید بر اهمیت نقش هیات های مذهبی در ذائقه سازی جامعه بر محور دین گفت: تبیین ارزشهای دینی، سبک زندگی اسلامی، تاثیر مبانی دینی در عرصه‌ های اجتماعی، برانگیختن آحاد مردم برای دفاع از کشور، نظام و حرم اهل بیت (ع) از موضوعاتی است که مبلغان و ذاکران باید به آن بپردازند.
حجت الاسلام رئیسی با اشاره به ظرفیت غنی عتبات عالیات و هیات های مذهبی در جریان ‌سازی اسلامی، بر لزوم بهره‌ گیری شایسته مداحان و مبلغان از ظرفیت عظیم اماکن متبرکه تاکید کرد.
وی گفت: آمادگی قلوب برای پذیرش سخن و مفاهیم حق در زیارت و مجالس عزاداری ائمه اطهار(ع) بسیار بالاست که باید از این فرصت در راستای اهداف اسلامی بهره برد و از این رو مبلغان و مداحان مسئولیت خطیری بر دوش دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
7489/5132
کد N1560985

وبگردی