آفتاب

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک ملی امضاء شد

تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک ملی امضاء شد

تهران-ایرنا-تفاهم نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و بانک ملی ایران امروز شنبه (ششم آذرماه) به امضای محمد مجابی معاون پارلمانی سازمان محیط زیست و برات کریمی معاون بانک ملی رسید.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، این تفاهم نامه با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و محمد رضا حسین زاده مدیر عامل بانک ملی در 5 ماده ، 3 بند و 4 تبصره به امضا رسید.
محمد مجابی معاون حقوقی توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: با توجه به اولویت بحث محیط زیست در دولت یازدهم و ابلاغ سیاست های مقام معظم رهبری، توجه به این مقوله از اهمیت زیادی برخوردار است.
وی با بیان اینکه بر این اساس در توسعه پایدار به مباحث اقتصادی توجه ویژه ای شده است، تاکید کرد: هر اقدام محیط زیستی بر اقتصاد و هر فعالیت اقتصادی بر محیط زیست تاثیر گذار است بنابراین اگر درست عمل نکنیم قطعا محیط زیست را در کنار توسعه پایدار نخواهیم داشت و برعکس موضوع هم صادق است.
مجابی گفت: برای به نتیجه رسیدن سیاست های مالی، تفاهم نامه ای میان سازمان محیط زیست و بانک مرکزی به امضا رسیده است و تمام جلسات مفاد آن در عالی ترین سطح جلسات پیگیری می شود.
وی افزود: یکی از موارد 15 گانه سیاست های کلی محیط زیستی که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، موضوع اقتصاد سبز و استفاده از ابزارهای تشویقی و هدایتی مانند عوارض و مالیات محیط زیستی است.
مجابی ادامه داد: در برنامه چهارم و پنجم توسعه برای حفظ محیط زیست ارزشگذاری شده بود اما در دولت یازدهم نگاه ویژه ای به این مقوله شده است، بر این اساس لایحه قانون مالیات بر ارزش افزوده در دستور کار دولت قرار دارد که یک فصل آن مربوط به مباحث محیط زیست است.
وی با اشاره به امضای تفاهم نامه سازمان محیط زیست و بانک مرکزی گفت: دکترین این تفاهم نامه توسعه پایدار است که مفاد آن باید اجرا شود که این کار با حرکت به سمت مبحث اوراق قرضه سبز فراهم می شود.
مجابی تاکید کرد: در تلاشیم تا قوانین دست و پاگیر برای افرادی که می خواهند در زمینه حفظ محیط زیست مثلا در زمینه بازیافت فعالیت کنند را کاهش دهیم لذا افرادی که رویکرد محیط زیستی داشته باشند و مرامنامه بانک را رعایت کنند، بانک می تواند به آنها تسهیلات ارائه دهد.
وی گفت: اگر در برنامه ششم توسعه مسوولیتی برای صندوق ملی محیط زیست در نظرگرفته شود، بانک ملی به عنوان بانک عامل می تواند کمک کند.
علمی 9014**1440
خبرنگار: کیمیا عبدالله پور** انتشار: گلشن
کد N1560955

وبگردی