آفتاب

معاون بسیج مستضعفان: انقلابی گری رمز حل مشکلات جامعه است

معاون بسیج مستضعفان: انقلابی گری رمز حل مشکلات جامعه است

بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی رئیس سازمان بسیج مستضعفان گفت: انقلابی گری رمز حل مشکلات و پیشرفت جامعه است از این رو باید مشکلات در شرایطی گفتمانی و آرمانی حل شود.

به گزارش ایرنا، سردار عبدالرضا آزادی روز شنبه در هفتمین مجمع بسیج در استان بوشهر افزود: یکی از مهم ترین راهبردهایی که رهبر انقلاب در دو سال گذشته به عنوان یک موضوع گفتمانی روی آن پافشاری دارند؛ موضوع انقلابی گری است.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب به همه دلسوزان و نیروهای انقلابی فراخوان می دهند که در عرصه های بزرگتری که انقلاب اسلامی درپیش دارد، حضور پیدا کنند.
آزادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در آستانه 40 ساله شدن قرار دارد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های یک سال و نیم گذشته خود بدون استثنا موضوع انقلابی گری و روحیه انقلابی را همواره مورد تاکید قرار داده اند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با بسیجیان افزود: اکنون دو نوع نگاه برای اداره کشور، پیشرفت و حل مسائل اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که یکی از آنها پیوند به مجامع جهانی است که نمونه بارز آن در ارتباط با اجرای برجام بود و کارایی لازم را نداشت و در این ارتباط 70 بار برجام از سوی طرف مقابل نقض شد.
وی یادآور شد: یک نوع نگاه نیز ایستادگی با استفاده از اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های کشور است که این یک مبنای عقلی و منطقی دارد.
آزادی اظهارکرد: ایران یک درصد جمعیت دنیا را دارد ولی با این حال 9 درصد کل ذخائر نفت، 16 درصد ذخائر گازی و 3درصد از منابع معدنی دنیا را در اختیار دارد و این یک ظرفیت با ارزش برای کشور است.
وی افزود: کشوری چهار فصل که از لحاظ جاذبه های طبیعی و گردشگری جزء 10 کشور برتر دنیاست و باید از این ظرفیت بخوبی استفاده شود.
آزادی بیان کرد: کشور در زمان حاضر در هرم جمعیت مناسبی است چون کمتر از30 درصد جمعیت در رده سنی 25 تا 40 قرار دارد و این یک جمعیت کارآزموده و تحصیل کرده در عرصه های مختلف است.
وی یادآور شد: اینکه مقام معظم رهبری بر ایستادگی ایران در برابر مشکلات تاکید دارد نوع نگاه ایشان احساسی نیست بلکه دیدگاه وی نوع نگاه واقع بینانه به ظرفیت ها و منابع غنی موجود در کشور است.
آزادی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی مقاوم سازی اقتصاد است و با ظرفیت های موجود باید در مسیری حرکت کرد که اقتصاد در برابر تکانه های خارجی متحمل فشار نشود.
وی یادآور شد: برابر آمار فائو (سازمان خوار و بار جهانی) 35 درصد از محصولات کشاورزی و غذایی در ایران در حال از بین رفتن است از این میزان 30 درصد نان، 35 درصد میوه، 10 درصد برنج و 25 درصد خرماست.
آزادی افزود: با این آمار غذای 15 میلیون نفر از جمعیت کشور سالانه هدر می رود که با تاکید رهبرمعظم انقلاب، بسیج مزایای استانها را شناسایی و در این راستا گام های اساسی برداشته است.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان گفت: یکی از مزیت های استان بوشهر نیز خرماست که باید از طریق فرآوری به یک محصول قابل نگهداری و عرضه در سطح بازار تبدیل شود.
وی یادآور شد: امسال بسیج در سطح برخی از نقاط کشور که محصولات به دلایل مختلفی هدر می روند نزدیک به شش هزار میلیارد ریال اعتبار گذاشته تا زمینه تبدیل و فرآوری این محصولات را فراهم کند که این کار شدنی است.
آزادی گفت: در زمان حاضر از 81 هزار واحد صنعتی کشور 14 هزار واحد آن تعطیل است که در این ارتباط بسیج مهندسی و صنعت واحدهایی را راه اندازی کرده است تا علت رکود و یا تعطیلی آنها را شناسایی وچاره جویی کنند.
وی با تاکید بر ضرورت مصرف کالای تولید داخل گفت: در شرایط کنونی سالانه 75 میلیارد دلار واردات در کشور انجام می شود که 25 میلیارد دلار آن بصورت قاچاق است.
آزادی بیان کرد: بسیاری از کالاهای وارداتی قابلیت ساخت آنها در کشور وجود دارد که از این قابلیت های موجود برای ترویج مصرف کالاهای داخلی استفاده کرد.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفان تأکید کرد: تفکر و روحیه انقلابی، بن ‌بست ندارد و در واقع بن‌ بست شکن است.
6047/6043**خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
کد N1560952

وبگردی