آفتاب
نماینده رئیس جمهوری در ستاد اقامه نماز :

تاثیر نماز باید بر اخلاق و رفتار انسان نمایان باشد

تاثیر نماز باید بر اخلاق و رفتار انسان نمایان باشد

بندرعباس - ایرنا - نماینده رئیس جمهوری در ستاد اقامه نماز کشور گفت : تاثیر نماز باید بر اخلاق ؛ رفتار و تمامی ابعاد مختلف زندگی انسان نمایان باشد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد حسین رضایی شنبه در دومین اجلاس یک روزه استانی نماز در هرمزگان افزود: نماز قدرت جلوگیری از آسیب های اجتماعی از جمله طلاق ، اعتیاد ، قاچاق و دیگر فحشا و منکرات را دارد و برای اینکه جامعه ای سالم داشته باشیم باید بیشتر در شناخت و عمل به این فریضه مهم تلاش کنیم .
نماینده رئیس جمهوری در امر اقامه نماز با اشاره به اینکه امروز با تمرین و تمرکز بر روی گوشی تلفن همراه ، بیشترین استفاده می شود ، اظهار کرد:اگر به مفهوم و مضمون نماز نیز توجه شود ، بیشترین تاثیر را در زندگی فردی و اجتماعی افراد دارد.
وی بیان داشت: عظمت نماز نیز بسیار بالاست و قابل تعریف و توصیف نیست که باید این عظمت را در خود نماز جست و جو کرده و از همه ظرفیت ها برای پیشبرد این فریضه الهی استفاده شود.
وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در اجلاس سیزدهم نماز ، سه هدف بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت را برای نماز ترسیم کردند که در هدف بلند مدت ، صلاح و فلاح جامعه و در هدف میان مدت ، روشن شدن چراغ نماز در خانه ها و دل ها باید دنبال شود.
این مسئول اظهار کرد : اما آنچه مهم است شناخت ظرفیت های کشور و بکارگیری آن در اهداف کوتاه مدت در امر نماز است که باید ادارات و دستگاه ها به آن پایبند باشند.
نماینده رئیس جمهوری در ستاد اقامه نماز، همچنین بر اهمیت خودسازی انسان برای اثربخشی دعوت به اقامه نماز تاکید کرد و گفت: تا زمانی که خودسازی نکنیم ، نمی توانیم سخن خود را به گونه ای طرح کنیم که دیگران به آن عمل کنند و باید ابتدا خود اجراکننده دستورهای دینی باشیم.
7195 /1484
خبرنگار : رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : اصغر رضاخانی
کد N1560930

وبگردی