آفتاب

۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از هشدار گوگل به هک شدن اکانت روزنامه‌نگاران تا ایجاد مدرسه سایبری در انگلیس

۱۰ تیتر داغ دنیای آی‌تی از هشدار گوگل به هک شدن اکانت روزنامه‌نگاران تا ایجاد مدرسه سایبری در انگلیس

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 6 آذر 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - فروش بزرگ‌ترین سایت جستجوی آنلاین مسافرت به نام Skyscanner متعلق به انگلیسی‌ها و اسکاتلندی‌ها به چین بحث زیادی را برانگیخته است و به همین خاطر گرث ویلیامز مدیر اجرایی کمپانی گفت علی‌رغم این معامله، اسکای اسکنر انگلیسی باقی خواهد ماند. چینی‌ها این کمپانی را 1.7 میلیارد دلار خریدند.{ctrip.com}

شماره 2 - اپل هزینه‌های تبلیغاتی خود را پنهان کرد و از انتشار آن خودداری نمود. این در حالی است که کمپانی‌ها موظفند بیلان تجاری خود ازجمله هزینه‌های تبلیغاتی را برای کمیسیون موسوم به Securities and Exchange ارسال کرده و منتشر کنند.

شماره 3 - فیس‌بوک فناوری جدیدی را رونمایی کرد تا مانع از فروش کالای تقلبی از طریق سایت شود. فروش عینک آفتابی و لباس‌های جعلی با مارک اصلی در فیس‌بوک بیداد می‌کند.

شماره 4 - به دلیل مشکلات مالی برای کمپانی خودروسازی فارادی فیوچر که خودروهای برقی می‌سازد، محصول 2017 به بازار نخواهد آمد.

شماره 5 - بِلِچ لی پارک، جایی که کدهای مخفی آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در آنجا شکسته شد تبدیل به مدرسه سایبری در انگلیس می‌شود.

شماره 6 - سایت GoDaddy رقیب خود Host Europe Group را می‌خرد. دویچه تله کام و پرمیرا خود را از گردونه رقابت خرید کنار کشیدند. گو ددی بزرگ‌ترین سایت خدمات هاستینگ و وب‌سایت در جهان است.

شماره 7 - کمپ کارآفرینی گوگل در برلین و در منطقه کروزبرگ به نام Campus Berlin افتتاح شد.

شماره 8 - هشدار گوگل به روزنامه نگاران و برخی دانشگاهیان درباره هک شدن اکانت شان جدی است. ظاهرا گروهی مخفی در حال هک حساب کاربری روزنامه نگاران و مقامات دانشگاهی در جهان است.

شماره 9 - با روی کار آمدن Jeff Sessions به عنوان دادستان کل، ویزای کار برای مهندسان و متخصصان فناوری به آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد. وی افکار ناسیونالیستی دارد و معتقد است تا کارگر امریکایی هست، دلیلی برای استخدام خارجیان به خصوص در بخش فناوری وجود ندارد.

شماره 10 - در سال 2017 شاهد عرضه آی پد 10.5 اینچی خواهیم بود. این مدل در کنار مدل 12.9 اینچی در فصل اول 2017 به فروش می روند تا رقم فروش 6 میلیون تبلت اپل در 2017 محقق شود.

(عکس خبر بِلِچ لی پارک در میلتون کینز)

5656

 

کد N1560892

وبگردی