آفتاب

کشف 16 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

کشف 16 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان

سنندج- ایرنا- فرمانده مرزبانی کردستان گفت: در آبان سال جاری حدود 16 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان توسط مرزبانان کشف شده است.

کیومرث شیخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در راستای طرح پاکسازی نوار مرز و جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، مرزبانان پرتلاش استان در آبان سال جاری و در چندین عملیات مرزی، 6 میلیون و 259 هزار و 200نخ سیگارت خارجی و 419 هزار و 453 قلم داروی قاچاق را کشف کردند.
وی همچنین به کشف هفت هزار و 290 لیتر مواد سوختی اشاره کرد و گفت: از دیگر اقدامات شاخص مرزبانی استان در ماه گذشته کشف 188 هزار و 802 کیلو چاری خارجی و مهار 279 راس احشام بوده است.
فرمانده مرزبانی کردستان کشف 46 هزار و 874 قلم لوازم آرایشی بهداشتی را از دیگر فعالیت ها و اقدامات مهم مرزبانان استان در این مدت عنوان کرد.
به گفته وی کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده مرزبانی استان در آبان سال جاری را بیش از 16 میلیارد ریال برآورد کرده اند.
وی در ادامه از مرزنشینان به عنوان پشتوانه ای محکم در راستای پیمودن راه پرمسئولیت مرزبانان در تامین امنیت نام برد و گفت: مرزنشینان موهبتی بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی هستند که در طول تاریخ کشور بویژه دوران هشت سال جنگ تحمیلی از مرزهای ایران اسلامی دفاع کردند و اکنون نیز یار و یاور مرزبانان هستند.
شیخی با بیان اینکه استقرار امنیت در مناطق مرزی یکی از عوامل اصلی رونق اقتصادی در این مناطق است افزود: پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر اقتصاد و وضعیت معیشت مرزنشینان دارد.
وی اظهار کرد: همه ما باید برای تثبیت امنیت در مرزها تلاش کرده و انتظار می رود مرزنشینان نیز فعالیت های اقتصادی خود را چارچوب قوانین انجام داده و از فعالیت های غیرقانونی بویژه ورود و خروج کالای ممنوعه خودداری کنند.
استان کردستان با کشور عراق 230 کیلومتر مرز مشترک دارد.
7348/1904
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی
کد N1560881

وبگردی