آفتاب

شوری آب شرب 100 روستای ارومیه/ جایگزینی منبع تامین در دستور کار است

شوری آب شرب 100 روستای ارومیه/ جایگزینی منبع تامین در دستور کار است

ارومیه- ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ارومیه گفت: منشا آب شرب 100 روستای این شهرستان، شور شده است که اقدامات لازم برای جایگزینی منابع آب این روستاها در دستور کار قرار دارد.

صابر خسروزاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اثر خشکسالی های اخیر و خشک شدن دریاچه ارومیه، 40 منبع تامین آب روستایی به سمت شوری سوق یافته اند که موجب شوری آب مورد استفاده در این روستاها شده است.
وی اضافه کرد: برای رفع این مشکل، تامین آب شرب مورد نیاز این روستاها را از دیگر منابع و مجتمع های آبرسانی همجوار برنامه ریزی کرده ایم.
خسروزاده اظهار کرد: در این راستا تاکنون با جایگزین کردن منشا آب 20 روستا، مشکل تامین آب شرب 52 هزار و 317 نفر جمعیت از روستاییان حاشیه نشین دریاچه ارومیه رفع شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان ارومیه گفت: در صدد هستیم با انجام عملیات جایگزینی منشا آب، مشکل تامین آب شرب دیگر روستاها را نیز رفع کنیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان ارومیه دارای 608 روستاست که از این تعداد 78 درصد از آب آشامیدنی برخوردار بوده و72 درصد تحت پوشش مستقیم خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارند.
با خشک شدن دریاچه ارومیه برخی از روستاهای حاشیه ای این دریاچه با مشکل لب شوری آب شرب مواجه شده اند.
8137/1354
خبرنگار: سیده فاطمه سجادی**انتشاردهنده: پروانه امانی
کد N1560656

وبگردی