آفتاب
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان:

وابستگی به قدرت های ظالم انسان را خوار و ذلیل می کند

وابستگی به قدرت های ظالم انسان را خوار و ذلیل می کند

زاهدان - ایرنا - امام جمعه مسجد مکی و مدیر حوزه علمیه دارالعلوم اهل سنت زاهدان گفت: خداوند متعال آن‌دسته از مسلمانانی را که در وابستگی به قدرت‌های ظالم از یکدیگر سبقت می‌گیرند خوار و ذلیل می‌گرداند.

به گزارش ارسالی دفتر امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان به ایرنا، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان اظهار داشت: مسلمان واقعی کسی نیست که وابسته‌ی غرب و شرق باشد، یک فرد مسلمان به‌جای وابستگی به ظالمان و خونخواران باید وابسته‌ی خدا و دین اسلام باشد.
وی افزود: مسلمان، آزاده است. دین اسلام به ما تعلیم آزادگی و شجاعت داده و ما را از وابستگی به غیرمسلمانان برحذر داشته است. باید در مقابل ظالمان ایستادگی کرده و اهداف پنهان‌شان را برملا کنیم.
وی ادامه داد: دین اسلام آخرین و کامل‌ترین دین الهی ‌است که بشر را در تمام امور و شئونات به بهترین وجه راهنمایی می‌کند.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان افزود: اسلام دینی است که اگر به دستورات و فرامین آن توجه و به آنها عمل کنیم ما را به کمال می‌رساند، افرادی مانند صحابه و سایر انسان‌هایی که ما امروزه به آنان افتخار و از آنها به نیکی یاد می‌کنیم در نتیجه‌ی پیروی از دستورات همین دین به این درجه و مقام رسیده‌اند.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان ضمن اظهار تاسف از دوری مسلمانان عصر حاضر از اسلام، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که مسلمانان امروزی نسبت به این دین جاودان الهی بی‌توجه شده و از دستورات آن پیروی نمی‌کنند. نجات مسلمانان در بردگی غرب و غیرمسلمانان نیست، بلکه نجات و پیروزی در اطاعت از قرآن و اسلام و حضرت رسول اکرم (ص) است.
مولوی اسماعیل زهی «اخلاق» را از مهمترین تاکیدات دین مبین اسلام برشمرد و افزود: دین اسلام ما را به داشتن اخلاق نیک سفارش کرده است، رسول اکرم (ص) از بالاترین درجه‌ی تقوا و مکارم اخلاقی برخوردار بودند و برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شدند.
وی گفت: مسلمان باید نسبت به تمام انسان‌ها احساس مسئولیت کرده و با آنان همدردی داشته باشد.
مدیر دارالعلوم زاهدان خاطرنشان کرد: انسان‌‌هایی هستند که حتی قدرت خرید یک قرص نان را ندارند و یا در این هوای سرد قدرت خرید لباس و تهیه نفت و وسایل گرمایشی را ندارند. اگر ما نسبت به این دسته از افراد احساس مسئولیت نکرده و به آنها رسیدگی نکنیم، از اخلاق اسلامی برخوردار نیستیم.
مولوی اسماعیل زهی به برخی شکایات مردم درخصوص تخریب منازل‌شان اشاره کرد و گفت: از دوستان منابع طبیعی و قاضی محترمی که حکم تخریب این منازل را صادر می‌کند و سایر ارگان‌های دست اندرکار انتظار است شرایط سرما را در نظر گیرند زیرا وقتی منازل این افراد در فصل سرما تخریب شود سرپناهی نخواهند داشت.
8006**6081 دریافت کننده: نرگس تیموری**انتشار دهنده: حیدر سرایانی
کد N1560418

وبگردی