آفتاب

تجمع بزرگ بسیجیان کردستان در سنندج برگزار شد

تجمع بزرگ بسیجیان کردستان در سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- تجمع بزرگ بسیجیان کردستان همزمان با هفته بسیج با عنوان 'تجمع مدافعان حرم' روز جمعه در سالن سرپوشیده مجموعه ورزشی آزادی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این آیین جمع زیادی از بسیجیان حوزه های مقاومت بسیج، مسئولان دستگاه های اجرایی، فرمانده هان نظامی و انتظامی، روحانیون، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم بویژه دانشجویان و دانش آموزان بسیجی حضور داشتند.
در این آیین نماینده ولی فقیه در سپاه بیت المقدس کردستان گفت: امروزه با حرکت بسیج در منطقه امنیت پایدار ایجاد شده و این حرکت بسیجی در کشورهای اسلامی نمود پیدا کرده است.
حجت الاسلام علیرضا باباشاهی افزود: بسیج یک حرکت الهی بوده و در راستای خدمت به دین خدا و ارزش های اسلامی گام بر می دارد و همین ویژگی باعث ماندگاری این حرکت شده است.
وی اضافه کرد: زمانی که امام راحل(ره) فرمان ایجاد بسیج را صادر کرد کمتر کسی باور می کرد که این نیرو بتواند در سطح جهان این قدر گسترش پیدا کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون با الگوبرداری از بسیج، در بسیاری از کشورهای اسلامی از جمله عراق، سوریه و بحرین بسیج مردمی تشکیل شده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سنندج نیز گفت: امروزه بسیج به یک نیروی قدرتمند مردمی و خط مقدم مقابله با خطرها تبدیل شده است.
سرهنگ عیسی رحیم زاده افزود: بسیج تنها نیروی مردمی در جهان است که با شعار حق طلبی و عدالت خواهی تشکیل شده و در مدت بیش از سه دهه از عمر خود همواره در این راه گام برداشته است.
وی اضافه کرد: پاسداری از انقلاب اسلامی و ارزش های دینی یکی از مهمترین آرمان های بسیج بوده و این نیروی با تمام توان خود از این آرمان ارزشمند خود دفاع می کند.
وی اظهار کرد: امروزه ندای عدالت خواهی بسیج در جهان اسلام طنین انداز شده و حضور تیپ ها و گردان های زینبیون، فاطمیون و حزب الله در کشورهای عراق و سوریه گواه این مطلب است.
در ادامه این آیین با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی استان از خانواده شهید 'کاکاجانی' از شهدای مدافع حرم اهل کردستان با اهدای لوح قدردانی شد.
این آیین با چند برنامه فرهنگی از جمله اجرای گروه دف نوازی 'خالص' و اجرای سرود و مارش نظامی همراه بود.
بسیج مستضعفین در پنجم آذر سال 1358 به فرمان بنیان گذار انقلاب اسلامی (ره) تشکیل شد.
3020/1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
کد N1560167

وبگردی