آفتاب

علمای برجسته 17 کشور جهان در محفل قرآنی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور یافتند

علمای برجسته 17 کشور جهان در محفل قرآنی حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور یافتند

مشهد- ایرنا- همزمان با دهه پایانی ماه صفر، 700 عالم برجسته، فرهیخته و قرآن پژوه از 17 کشور مختلف جهان پنجشنبه شب در محفل بزرگ انس با قرآن کریم با عنوان 'مشکوه النور' در تالار قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) حضور یافتند.

به گزارش ایرنا، این فرهیختگان از کشورهای ایران، هندوستان، پاکستان، چین، کره جنوبی، آمریکا، افغانستان، آذربایجان، بحرین، عمان، عراق، اندونزی، مالزی، بورکینافاسو، عربستان، الجزایر، تایلند و سنگال بودند.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در این محفل گفت: قرآن، برنامه جامعی برای پیشرفت تمدن اسلامی و حل بحران های زندگی معاصر و نجات بشریت دارد.
آیت الله عباس کعبی افزود: بازسازی امت اسلامی تنها بر پایه آموزه‌ های قرآن کریم و معارف اهل‌ بیت (ع) تحقق پذیر است و بدون عمل به دستورات قرآن نمی توان امت اسلامی را مقاوم نمود.
وی بیان کرد: استمرار تلاوت قرآن در جامعه به تحول فکری اشخاص منجر می شود تا آمادگی برای پذیرش مسئولیت های سنگین را پیدا کنند زیرا فردی که اهل تلاوت قرآن باشد به خودسازی و دوری از گناه رو می آورد.
وی گفت: انقلاب اسلامی ایران برپایه عمل به معارف اسلامی و نشر قرآنی به پیروزی رسید و امروز به الگویی برای آزادیخواهان مبدل شده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این محفل گفت: راهبرد نظام مقدس اسلامی قرآن و ولایت پذیری است و این 2 اصل عامل پیشرفت این نظام هستند.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: آنچه امروز از انحرافات اخلاقی جلوگیری می کند، همانطور که در آیات مختلف قرآن اشاره شده، پرداختن به معارف این کتاب آسمانی است.
وی اظهار کرد: فرصتی که امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اعتلای اسلام در جهان به وجود آمده، در تاریخ بی نظیر است و محفل های قرآنی بستری برای استفاده از این فرصت در اشاعه فرهنگ اسلامی است.
وی با اشاره به ظرفیت های آستان قدس رضوی در تولید و نشر معارف قرآنی گفت: این نهاد در حوزه های چاپ و نشر، پژوهش، هنر و فرهنگ با استفاده از ظرفیتهای مختلف در بخشهایی مانند بنیاد پژوهش های اسلامی، موسسه آفرینش های هنری، کتابخانه آستان قدس رضوی، چاپخانه و دیگر بخش ها به تبیین و نشر معارف قرآنی پرداخته و کارهای کم نظیر انجام داده است.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: با رویکرد جدید تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم، به هر نفر که ظرفیتی برای خدمت رسانی به حضرت امام رضا (ع) دارد فرصت خدمت و سهیم شدن در نشر معارف اسلامی داده شده است.
وی اظهار کرد: در این محفل قرآنی که با عنوان 'مشکوه النور' برگزار شده است، از شبکه بین المللی خادم یاران قرآنی آستان حضرت امام رضا (ع) رونمایی می شود.
وی گفت: در این شبکه از جمع کثیر خادم یاوران و خدمتگزاران به ساحت قرآن دعوت می شود به عنوان یک خادم یار در نشر معارف اسلامی مشارکت کنند.
در این محفل همچنین از حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد مروجی طبسی، پژوهشگر حوزه رضوی و نویسنده شماری از کتابهای درباره حضرت امام رضا (ع) تجلیل به عمل آمد و به عنوان اولین خادم ‌یار فرهنگی معرفی شد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
کد N1560164

وبگردی