آفتاب

10 خانوار عشایر گرفتار در برف منطقه پاسارگاد فارس نجات یافتند

10 خانوار عشایر گرفتار در برف منطقه پاسارگاد فارس نجات یافتند

شیراز- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد گفت: 10 خانوار عشایر و دو هزار و 500 دام گرفتار شده در برف و کولاک این شهرستان نجات یافتند و در یک مدرسه اسکان داده شدند.

«حسن خسروانیان» شامگاه پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عشایر قصد کوچ خارج موعد از شهرستان اقلید به لارستان را داشتند که در گردنه خرسی شهرستان پاسارگاد گرفتار برف و یخبندان شدند.
وی ادامه داد: کار انتقال عشایر و احشام عشایر گرفتار شده در منطقه خرسی پاسارگاد پس از هشت ساعت با تلاش نیروهای امدادی انتقال عشایر شامل نیروهای مردمی، حوزه بسیج عشایر امام محمد باقر(ع)، فرمانداری، بخشداری پاسارگاد، نیروهای منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، هلال احمر، شوراها و دهیاران به پایان رسید.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان پاسارگاد یادآور شد: این عشایر 10 خانوار و با جمعیت حدود 40 نفر از ساعت 11 صبح پنجشنبه به دلیل کوچ خارج موعد، برف گیر شدند.
خسروانیان افزود: به دلیل صعب العبور بودن منطقه مورد نظر، کار انتقال این خانوارهای عشایر و دام های آن ها به کندی پیش رفت که البته خوشبختانه این عملیات امداد رسانی با موفقیت به پایان رسید.
وی ادامه داد: هم اینک این عشایر در مدرسه ‌ای در شهرستان پاسارگاد اسکان موقت داده شده و برای آنها امکانات مورد نیاز از جمله پتو و غذا و... توسط امدادگران هلال احمر توزیع شده است.
این مقام مسؤول یادآور شد: دام های عشایر نیز به وسیله تجهیزات خودرویی پیش ‌بینی شده توسط فرمانداری شهرستان پاسارگاد به مکان امن انتقال داده شده است.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادتشهر در فاصله 110 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
شبد**6122**2027**1504**خبرنگار: نیکنام خشنودی** انتشاردهندگان: سیداحمد نجفی** علی پاینده
کد N1559884

وبگردی