آفتاب
سرهنگ جهانی به ایلنا خبر داد؛

بارش برف در محورهای مواصلاتی 9 استان/تردد در جاده‌ها فقط با زنجیر چرخ/کاهش دید در جاده‌های هرمزگان

بارش برف در محورهای مواصلاتی 9 استان/تردد در جاده‌ها فقط با زنجیر چرخ/کاهش دید در جاده‌های هرمزگان

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور درباره آخرین وضعیت استان مازندران و محورهای مواصلاتی این استان گفت: از روز گذشته محورهای فیروزکوه و هراز به صورت مقطعی بسته و مجدداً بازگشایی شد اما محور شمشک دیزین بسته شده و در دیگر محورها تردد فقط با زنجیر چرخ مجاز است و خودروهای فاقد زنجیر چرخ امکان ادامه مسیر ندارند.

سرهنگ جهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ آخرین وضعیت جوی ترافیکی جاده‌ها را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر در محورهای استان‌های اردبیل، گیلان، گلستان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران، اصفهان، آزادراه تهران – کرج، کرمان (محورهای سیرجان- کرمان و محور بافت کرمان) و همچنین محورهای شمالی از جمله جاجرود، دماوند، هراز بارش برف را داریم.

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی راهور در ادامه تاکید کرد که هم اکنون هیچ محور یا جاده‌ای جز محور شمشک دیزین مسدود نیست.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در هرمزگان به دلیل وزش شدید باد گرد و خاک زیادی را ایجاد کرده است، افزود: این گردوخاک در محورهای مواصلاتی این استان باعث کاهش دید در جاده‌ها شده است.

سرهنگ جهانی در استفاده از زنجیر چرخ و لاستیک‌های یخ‌شکن در جاده های برفی به خصوص جاده‌های شمالی تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از حوادث غیرقابل جبران، رانندگی با سرعت مطمئنه در معابر لغزنده و محورهای برف‌گیر بسیار حائز اهمیت است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی راهور با بیان این مطلب که در حال حاضر بسیاری از همکاران ما مشغول باز و بسته کردن زنجیر چرخ‌های ماشین‌ها هستند؛ گفت: ضرورت دارد که رانندگان قبل از سفر یکی دو بار زنجیر چرخ را باز و بسته کنند تا در مواقع بحرانی بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

وی درباره آخرین وضعیت استان مازندران و محورهای مواصلاتی این استان گفت: از روز گذشته محورهای فیروزکوه و هراز به صورت مقطعی بسته و مجدداً بازگشایی شد اما در حال حاضر هر دو محور باز هستند اما تردد فقط با زنجیر چرخ مجاز است. خودروهایی که فاقد زنجیر چرخ هستند از ادامه مسیر آنها جلوگیری می‌شود.

کد N1559655

وبگردی