آفتاب

برقراری برق شش هزار و 500 مشترک گیلان

برقراری برق شش هزار و 500 مشترک گیلان

رشت - ایرنا - مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق گیلان گفت: از هشت هزار مشترک استان که برق آنها به دلیل بارش برف سنگین قطع شده بود، برق شش هزار و 500 مشترک وصل شده است.

حمیدرضا حکمت عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش اکیپ های عملیاتی خدمات رسان، تعداد خانوارهای بدون برق استان تا ظهر امروز، به 500 خانوار رسید اما بدلیل قطع بودن پست برق 63 هزارولت صومعه سرا٬ خطوط کمکی تحمل بار اضافه را ندارند و تعداد خانوارهای بدون برق، دوباره به یک هزار و 500 خانوار افزایش یافت.
وی اظهار کرد: بر این اساس، از هشت هزار مشترکی که برق آنها قطع شده بود، برق شش هزار و 500 مشترک وصل شده و تعداد ترانسفورماتورهای بدون برق از 160 به 73 دستگاه کاهش یافته است.
حکمت با بیان اینکه بیشترین قطعی برق مربوط به شهرستان های صومعه سرا و شفت در غرب استان است، گفت: اکنون فقط به صورت موردی، مابقی شهرستان هایی که برق شان قطع شده بود٬ خاموشی دارند.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان صومعه سرا ٬ پس از رفع مشکل توسط شرکت برق منطقه ای استان٬ بلافاصله برق خانوارهای این منطقه نیز وصل می شود.
حکمت با بیان اینکه تمام تلاش اکیپ های امدادی، برقراری مجدد برق مشترکان است٬ از مردم خواست صبور باشند.
تا پیش از ظهر امروز، مناطقی که برق مشترکان آنجا قطع شده بود؛ شامل فومن٬ شفت٬ صومعه سرا٬ رستم آباد٬ امام زاده هاشم و حوزه رشت در محدوده لاکانشهر و شهرک صنعتی پیام نور بوده اما بیشترین قطعی برق مربوط به شهرستان های فومن٬ شفت و صومعه سراست.
50 اکیپ عملیاتی خدمات رسان برق در تلاش برای برقراری برق شهروندان گیلان هستند.
یک میلیون و 330 هزار مشترک برق در 52 شهر گیلان با 19 هزار ترانس برق٬ از نعمت برق در استان برخوردار هستند.
طبق اعلام اداره کل هواشناسی گیلان، سامانه ناپایدار و بارشی، طی بعد از ظهر امروز، تضعیف و بتدریج از استان خارج خواهد شد اما از اواخر وقت امروز و طی جمعه و شنبه، یخبندان سراسری مورد انتظار است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشار دهنده: امیرحسین کبیری
7296/2007
کد N1559616

وبگردی