آفتاب

استاندار البرز: کاهش 80 درصدی بارندگی در استان نگران کننده است

استاندار البرز: کاهش 80 درصدی بارندگی در استان نگران کننده است

کرج -ایرنا- استاندار البرز گفت: کاهش 80 درصدی میزان بارندگی در استان در سال جاری نگران کننده است و باید به سمت بهره وری مناسب از منابع موجود رفت.

به گزارش ایرنا، سید حمید طهائی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی البرز افزود: مسئولان باید برنامه های خود را با ارائه گزارش درزمینه های مختلف از جمله بحث کم آبی مطرح کنند و با رسانه های استان نیز مصاحبه داشته باشند.
طهائی خاطرنشان کرد: به منظور بهره وری بهینه از منابع آبی موجود، پیگیری مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر بازگشت بخشی از پساب در بخش کشاورزی هستیم و این موضوع منوط به تأییدیه وزارت بهداشت و سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی اضافه کرد: مصوبه اخیر هیات دولت مبنی بر انتقال بخشی از پساب فیلتر شده به بخش کشاورزی، مسیری مساعد دراین زمینه به شمارمی رود که بهره وری از منابع آبی موجود در شرایط بحران آبی در کشور راهکاری است که برای استفاده بهینه بکارگرفته ایم.
استاندار البرز تاکید کرد: استفاده از پساب در بخش کشاورزی با تأیید سلامت آب تصفیه شده توسط سازمان بهداشت و محیط زیست در مزارع و گلخانه ها جاری خواهد شد.
وی همچنین گفت:‌ انتظار می رود گزارش عملکرد اقتصاد مقاومتی به سمع و نظر مردم برسد و مسئولان گزارش کار خود در این ستاد را در گفتگوی با رسانه ها اعلام کنند.
وی در ادامه به سفر ریاست جمهوری به استان البرز اشاره کرد و افزود: این سفر دستاوردهای خوبی برای استان البرز به همراه داشت که با برنامه ریزی هرچه بیشتر می توان از این فرصت بهره کافی را برد .
استاندار البرز گفت: با توجه به شرایط خشکسالی و اتمام ظرفیت موجود،امکان برداشت اب از چاه ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد:این روزها خبرهای نگران کننده ای از کمبود آب در دنیا نظیر بولیوی شنیده می شود این در شرایطی است که ان کشورها مدیترانه ای هستند و اکنون با بحران مواجه شده اند.
وی افزود: این دغدغه پروفسور کردوانی نیز اخیرا مطرح شد و ایشان نیز اتمام 'ظرفیت اب را هشدار داده اند بنابراین باید شیوه بازچرخانی را بکار برد.
استاندار با اشاره به دغدغه مقام معطم رهبری در سال 93 همزمان با روز درختکاری مبنی بر گسترش پدیده زمین خواری و کوه خواری گفت:کمبود آب نیز بعنوان دیگر دغدغه مطرح می شود.
وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه دولت در سفر اخیر به استان البرز قرار است 40 میلیارد پساب تصفیه شده معادل 5 میلیون متر مکعب در گلخانه ها استفاده شود.
طهائی گفت:برای انتخاب پروژه های سفر محدویت ردیف اعتباری وجود داشت و ممنوعیت قانونی آغاز پروژه داشتیم لذا تلاش شد با رعایت قانون تصمیات خوبی به نفع توسعه استان اتخاذ شود.
8029/1535خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
کد N1559526

وبگردی