آفتاب

کره جنوبی سطح هشدار درباره آنفلوانزای پرندگان را بالا می‌برد

کره جنوبی سطح هشدار درباره آنفلوانزای پرندگان را بالا می‌برد

همشهری آنلاین: کره جنوبی روز چهارشنبه ۳۲ نوامبر (۳ آذر) پس از رخ دادن موارد بیشتر شیوع گونه به‌شدت بیماری‌زای H۵N۶ آنفلوانزای پرندگان که نخستین موارد آن هفته پیش تأیید شده بود، سطح هشدار برای این بیماری را در این کشور به درجه دوم بالا برد.

به گزارش رویترز وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی کره جنوبی در بیانیه‌ای در روز چهارشنبه اعلام کرد این شیوع‌ها در دو محل پرورش اردک در مناطق مرکزی و جنوب غربی این کشور رخ داده است. همه ۳۰۵۰۰ قطعه اردک در این محل‌ها معدوم شده‌اند.

سومین مورد شیوع در یک مرغداری در شهر یانگ‌جو در حدود ۳۸ کیلومتری شمال سئول پایتخت این کشور رخ داده است.

وزارت کشاورزی کره جنوبی می‌گوید از هنگامی‌که نخستین موارد آنفلوانزای پرندگان H5N6 در همین منطقه در جمعه گذشته گزارش شد، در مجموع پنج مورد شیوع یافت شده است و دو محل دیگر پرورش ماکیان در نقاط دیگر این کشور نیز دارند از لحاظ آلودگی با این ویروس آزمایش می‌شوند.

وزارت کشاورزی کره جنوبی درحالی‌که شمار فزاینده‌ای از محل‌های نگهداری طیور در مدتی کوتاهی شیوع احتمالی آنفلوانزای پرندگان را گزارش می‌کنند، سطح هشدار از درجه «احتیاط» به «هشدار» بالا برده است.

یک مقام وزارت کشاورزی گفت بیش از ۵۱۰۰۰۰ قطعه طیور برای محدود کردن انتشار این ویروس معدوم شده‌اند که کمتر از یک درصد از کل جمعیت ۸۴.۷ میلیونی طیور در این کشور می‌شود.

موارد عفونت انسانی ویروس H5N6 قبلاً در چین و هنگ‌کنگ گزارش شده است و این ویروس از آوریل ۲۰۱۴ به مرگ ۱۰ نفر در چین انجامیده است.

از سال ۲۰۱۴ تاکنون چند مورد شیوع آنفلوانزای پرندگان در کره جنوبی، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا، رخ داده است.

این شیوع‌ها که بیش از ۶۶۰ روز طول کشیدند به مرگ دست‌کم ۱۳ میلیون قطعه طیور منجر شدند. آخرین مورد شیوع آنفلوانزای پرندگان در کره جنوبی در ماه مارس رخ داد که در آن سویه H5N8 آنفلوانزای پرندگان در یک محل پرورش اردک یافت شد.

کد N1559503

وبگردی