آفتاب
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

کردستان رتبه ۲۳ کشور در تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را دارد

کردستان رتبه ۲۳ کشور در تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی را دارد

سنندج- رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان عنوان کرد: استان کردستان در پرداخت تسهیلات برای رونق تولید به واحدهای تولیدی مشکل دار رتبه ۲۳ را در کشور در اختیار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی چهارشنبه شب در دهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور مقامات ارشد وزارت صنعت، معدن وتجارت در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه تعداد واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۷۵۷ واحد است، گفت: از این تعداد ۳۹۱ واحد فعال، ۲۳۹ نیمه فعال و مابقی راکد هستند.

وی اشتغال اسمی واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را ۱۲ هزار و ۷۵۸ نفر ذکر کرد واظهارداشت: اشتغال واقعی این واحدها ۸ هزار و ۷۷۵ واحد است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان تشکیل شده است، بیان کرد: این جلسات  ۲۹۸ مصوبه داشته که  از این تعداد در سال گذشته ۷۵ و امسال هم تاکنون ۸۸ مصوبه اجرایی شدند و مابقی هم در دست اقدام است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان ادامه داد: هزار و ۱۵۱ واحد تولیدی شامل ۲۰۸ واحد در بخش صنعت و ۹۴۳ واحد کشاورزی در سایت بهین یاب ثبت نام کردند.

دره وزمی با بیان اینکه میزان مبلغ درخواستی واحدهای مذکور ۵۵۱ میلیادر تومان بوده است، اضافه کرد: از واحدهای ثبت نام شده ۹۲۶ واحد به مبلغ بالغ بر ۳۰۲ میلیارد تومان به تصویب کارگروه رفع موانع تولید رسید و به بانک ها معرفی شدند.

وی اظهارداشت: ۲۱۱ واحد تولیدی به مبلغ بالغ بر ۸۱ میلیارد تومان در بانک ها مصوب شدند و از این تعداد ۱۸۲ واحد به مبلغ ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی عنوان کرد: در کل ۱۹.۸ درصد از نظر تعداد واحدهای تولیدی و ۱۹.۳ درصد از لحاظ ریالی منجر به پرداخت شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت کردستان ادامه داد: در بحث طرح های بالای ۶۰ درصد، ۲ هزار و ۱۴۲ جواز تاسیس در استان وجود دارد که ۱۱۲ طرح دارای پیشرفت بیش از ۶۰ درصد و یک هزار و ۶۹۵ طرح هم پیشرفت صفر درصدی دارند.

دره وزمی عنوان کرد: از ۱۱۲ طرح دارای پیشرفت بیش از ۶۰ درصد، ۶۷ واحد نیاز به سرمایه در گردش  دارند که ۳۴ طرح از طریق کارگروه تاکنون به بانک ها معرفی شدند و از این تعداد تنها سه واحد تسهیلات دریافت کردند.

وی ادامه داد: کردستان در میزان ثبت نام واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سایت بهین یاب رتبه ۲۴، در تعداد معرفی شدگان به بانک رتبه ۱۷، در تعداد پرداختی تسهیلات رتبه ۲۳ و در میزان مبلغ پرداختی رتبه ۲۷ را در کشور دارد.

کد N1559350

وبگردی