آفتاب
با هدف بررسی نحوه اجرای طرح تحول سلامت؛

بازدید معاون وزیر بهداشت از مراکز درمانی ۳۱ استان تکمیل شد

بازدید معاون وزیر بهداشت از مراکز درمانی ۳۱ استان تکمیل شد

معاون درمان وزارت بهداشت، به منظور بررسی روند اجرای طرح تحول سلامت، از مراکز درمانی ۳۱ استان کشور بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد آقاجانی با اشاره به بازدید از ۳۱ استان کشور، افزود: با توجه به جغرافیای عظیم ایران و گستردگی برنامه تحول نظام سلامت سفر به استان های کشور بسیار ضروری بود. لذا از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت جهت استقرار کامل برنامه های تحول نظام سلامت و پایش و نظارت بر روند اجرای آنها، بررسی میزان پیشرفت پروژه های پروژه های عمرانی حوزه درمان همچون بلوک های زایمانی، کلینیک های ویژه، ارتقاء کیفیت خدمات هتلینگ در بیمارستان ها، بخش های مراقبت های ویژه، بخش اورژانس بیمارستان ها، ارتباط مستقیم طی نشست ها و جلسات با متخصصین، کادر درمان، اعضا هیئت علمی برای بررسی دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات آنها و همچنین ارتباط مستقیم با مردم در مراکز درمانی و اطلاع از مشکلات و نظرات آنها در مورد خدماتی درمان، به ۳۱ استان کشور  سفر صورت گرفت.

وی در سی و یکمین سفر استانی خود از مرکز فوق تخصصی قلب و عروق فرشچیان، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی، مرکز آموزشی درمانی فرشچیان سینا، مرکز در حال ساخت "جامع سرطان" بعثت، دپارتمان سوختگی مرکز آموزشی درمانی بعثتو بیمارستان امام حسن (ع) شهرستان فامنین همدان بازدید کرد.

معاون وزیر بهداشت در نشست با اعضای هیئت رئیسه، مدیران شبکه‌‎های بهداشت و درمان شهرستان‌ها، مدیران ستادی دانشگاه و روسا و مدیران بیمارستان‎های دانشگاهی استان، اجرای طرح تحول نظام سلامت را بازگشت به قانون خواند و افزود: در بازدیدهای انجام شده از مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‎های مختلف در استان، شاهد رضایتمندی مردم از اقدامات انجام شده بودم.

وی گفت: طرح تحول نظام سلامت، کاری جمعی و متعلق به همه است. هر فردی به اندازه وظیفه شرعی و اجتماعی خود باید در تحقق اهداف این طرح، نقش ایفا کند. در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه رئیس جمهوری و پرچمداری دکتر هاشمی و همه خدمت‎‏رسانان، شاهد اتفاقات بسیار بزرگی هستیم.

آقاجانی افزود: اطلاع‏‌رسانی در خصوص سیاستگذاری‎های وزارت بهداشت برای رفع شبهات ضروری است و امیدواریم که با گفتگوی چند سویه با پزشکان، مدیران و پرستاران، این موضوع محقق شود.

معاون درمان وزارت بهداشت، گفت: پرداختی‎های مردم در بیمارستان‎های دولتی باید طبق قانون پرداخت می‌شد و مردم قربانی روند سال‎های گذشته بودند. خدمات ارزشمندی همچون مقیمی پزشکان، رایگان شدن زایمان طبیعی و... اقدامات ارزشمندی هستند که نمی‎توان منکر آن شد.

وی افزود: برنامه حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان ها، برای آموزش و درمان است و از مترقی‏‎ترین برنامه‎ها محسوب می‌شود. مطالعات اقتصادی انجام شده در کشور نشان می‎دهد بین ۴ تا ۱۵ درصد برای بهره‌گیری از بخش خصوصی مشکل ندارند و دولت، وظیفه خدمات‎دهی به اقشار باقی مانده را دارد.

کد N1559331

وبگردی