آفتاب
از گوشه و کنار تا پایان سال 96 صورت می‌گیرد

افتتاح فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی ایلام و خوزستان

افتتاح فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی ایلام و خوزستان

مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای دشت‌های کشاورزی ایلام و خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری تا پایان سال ...

دنیای اقتصاد – اهواز – محمد علاف‌پور:مدیرعامل موسسه جهاد نصر گفت: فاز نخست طرح 550 هزار هکتاری احیای دشت‌های کشاورزی ایلام و خوزستان موسوم به طرح مقام معظم رهبری تا پایان سال 96 به بهره‌برداری می‌رسد.یدالله شمایلی گفت: به‌منظور تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» وزارت جهادکشاورزی و موسسه جهادنصر اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری را در دستور قرار داد. وی افزود: این طرح در سفر مقام معظم رهبری به استان کلید خورد و 5/ 1 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اجرای آن اختصاص یافت. وی گفت: این طرح در 2 فاز اجرا می‌شود که در فاز نخست 312 هزار هکتار و در فاز دوم 238 هزار هکتار از نخیلات و اراضی خوزستان و ایلام احیا و آماده کشت می‌شوند که تاکنون در آخرین گزارشی که به وزیر جهادکشاورزی داده شد، 225 هزار هکتار از این اراضی آماده شده و بقیه نیز تا پایان سال 96 اجرایی می‌شود.

شمایلی اظهار کرد: فاز دوم این طرح نیز با همکاری و تامین اعتبار دولت انجام می‌شود و ظرفیت تولید به حدود 5/ 9 میلیون تن افزایش می‌یابد که به این منظور نیاز به صنایع، آموزش، نظام بهره‌برداری و بازاریابی احساس می‌شود.مدیرعامل موسسه جهادنصر افزود: کارخانه تولید خوراک دام از سرشاخه‌های نیشکر که در مرکز تحقیقات کشاورزی صفی‌آباد دزفول بهره‌برداری شد نیز از زیرمجموعه‌های طرح 550 هزارهکتاری است که محققان توانستند با استفاده از فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان به بهره‌برداری برسانند که اجرای آن نیز برعهده موسسه جهادنصر است.وی گفت: این کارخانه در فاز نخست 4 هزار تن و در فاز دوم 100 هزار تن و در افق بلندمدت یک میلیون تن خوراک دام از نیشکر تولید می‌کند. شمایلی اظهار کرد: با توسعه این کارخانه، واردات کاهش یافته و زمینه اشتغالزایی مستقیم برای 10 متقاضی کار فراهم شده است.وی گفت: برای ساخت کارخانه تولید خوراک‌دام از نیشکر که برای نخستین‌بار در کشور انجام شده، 30 میلیارد ریال هزینه شده است، ضمن اینکه تاسیسات، مکان، برق، آب و زمین آن از سوی مرکز تحقیقات کشاورزی تامین شده است.

کد N1559262

وبگردی