آفتاب

امام جمعه بوشهر: بسیج طلاب اوج تفکر صحیح حوزه های اسلامی است

امام جمعه بوشهر: بسیج طلاب اوج تفکر صحیح حوزه های اسلامی است

بوشهر- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بسیج طلاب اوج تفکر صحیح حوزه های اسلامی است به همین دلیل کسانی که دارای اندیشه های انحرافی هستند مخالف بسیج و روحانیت انقلابی هستند.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش 'حوزه انقلابی به مناسبت روز بسیج طلاب' در برازجان افزود: دشمن بخوبی به ساختار و کارکرد حوزه های علمیه پی برده و ضربه زدن به جنبه های مختلف آن در دستور کار سرویس های جاسوسی و توطئه گران غرب قرار گرفته است تا اسلامی تقلبی، تکفیری، لیبرالیزم به جهان معرفی کنند و مانع معرفی اسلام اصیل شوند.
وی ادامه داد: حوزه های علمیه از دیرباز دارای سه ویژگی فهم و تلقی اسلام ناب محمدی(ص)، ارائه این دین و دفاع از حریم آن از حیث مبانی معرفتی و پیاده کردن فقه حکومتی در قالب های مختلف متناسب با شرایط بوده اند.
صفایی بوشهری یادآورشد: این مثلث ساختار هندسی حوزه است که در ابتدا از منابع موثق و معتبر قرآن، حدیث، سنت و اجماع و با پژوهش و تولید علم دین را می شناسد.
امام جمعه بوشهر با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تهیه و تدوین کتب بیشمار ارزشمند در موضوع های مختلف دینی افزود: حوزه زنده حوزه ای است که در آن تحصیل، پژوهش و تولید علم از منابع معتبر آن باشد.
وی اظهارکرد: رسالت حوزه در مرحله بعد ارائه تبلیغ و دفاع از دین است که که چه بسیار کتابهایی در این ارتباط و در دفاع از دین در برابر تهاجم فرهنگی نوشته شده است.
صفایی بوشهری با اشاره به اینکه تحقق معارف در فضای جامعه سومین گام حوه است یادآورشد: دین تنها در حیطه نظری و داخلی نیست بلکه در حوزه خارج و ساختارسازی جامعه نیز کتاب راهنماست.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: از همان صدر اسلام و پس از تشکیل اولین حوزه در مدینه توسط امام صادق(ع) حوزه ها بدنبال پیاده کردن اسلام و دین در همه زوایای زندگی مردم در همه بخش های اقتصادی، سیاسی، توسعه علم و دارای مبانی پیشرفته در سطح ملی و بین المللی بوده است.
وی افزود: دین همواره بدنبال کرامت انسانی، عدالت در جامعه و تحقق صلح بر مبنای عدالت است.
صفایی بوشهری ادامه داد: به همین دلیل انقلاب اسلامی فرصتی برای تحقق اسلام ناب محمدی از لحاظ اهداف معرفتی، تبلیغی، اجرایی و حکومتی شد که در هیچ برهه ای از تاریخ اسلام نظیر نداشت.
امام جمعه بوشهر افزود: راه امام(ره)، سفارش مقام معظم رهبری و نجات اسلام و ایران در حوزه انقلابی است زیرا حوزه سرچشمه فیاض مبانی و مدیریت انقلاب اسلامی است.
امام جمعه بوشهر بیان کرد: حوزه انقلابی حوزه ای است که از بطن قرآن، حافظ ارزشها و آرمانها با رنگ علوی، فکر حسینی و تحقق اهداف حکومت حضرت مهدی(عج) باشد.
وی گفت: حوزه های علمیه استان بوشهر این استان دارالحماسه با تمام وجود در تحقق حوزه انقلاب تلاش می کنند.
وی افزود: در بوشهر تمام مدارس، شورای عالی، مدیریتی و تمام فضاهای استان با تمام وجود حوزه ولایت مدار و انقلابی هستند و با تمام وجود از انقلاب اسلامی و ارزش ها دفاع می کنند.
صفایی بوشهری با بیان اینکه حوزه غیرانقلابی و غیرولایی در این استان جایی ندارد اضافه کرد: این استان بزرگانی چون مجتهد برازجانی، علامه بلادی و آیت الله اهرمی داشته است.
شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان در فاصله 65 کیلومتری شرق بوشهر واقع است.
7213/6043** خبرنگار: سیده حلیمه حسینی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
کد N1559114

وبگردی