آفتاب

آموزش و پرورش موثرترین دستگاه شکل دهنده افکار عمومی نسبت به حکومت است

آموزش و پرورش موثرترین دستگاه شکل دهنده افکار عمومی نسبت به حکومت است

تهران - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پروش، گسترده ترین ارتباط بین مردم و نظام سیاسی را برعهده دارد، گفت که این وزارتخانه موثرترین دستگاه شکل دهنده به افکار عمومی نسبت به حکومت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدشهاب الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه این وزارتخانه گسترده ترین طیف مخاطبان جامعه را دارد افزود: به طور قطع وزارت آموزش و پرورش بیشترین تاثیر را در اصلاح نگرش مخاطبان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی بر عهده دارد.
وی با تاکید بر اینکه صدای اندیشه از صدای هر توپ و تانکی بلندتر است تصریح کرد: در واقع آموزش و پرورش شکل دهنده افکار، ذهن ها و اندیشه های افراد یک جامعه است.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: ریشه همه رفتارهای ما در افکار و اذهان ماست و افکار درست، شکل دهنده رفتارهای درست است.
چاوشی یادآور شد: اگر متولیان آموزش کشور فقط به اهمیت اندیشه در جامعه پی ببرند، می توانند جایگاه خطیر خود را دریابند.
وی عامل افرایش آسیب های اجتماعی در کشور را ناشی از ارتباط ناقص و معیوب حوزه آموزش و اذهان شهروندان عنوان کرد و افزود: بیشتر رفتارهای نادرست و آسیب های اجتماعی از دست و پاها و اعضاء و جوارحی سر می زند که از دیدگاه ها و ذهنیت های درست دستور نمی گیرند.
معاون استاندار تهران با انتقاد از اینکه آموزش و پرورش در جامعه ما بیشتر از آنکه تنگناها و نیازمندی های جامعه را محور قرار داده و برنامه ها و اهداف خود را ارائه کند، متاثر از استلزامات درون سازمانی خود است خاطرنشان کرد: سازمانی به این عریض و طویلی باید پیش از هر چیز نگران ادامه حیات خود باشد و همین امر جایی برای خلاقیت باقی نمی گذارد.
چاوشی تاکید کرد: نظام تعلیم و تربیت و رسانه های رسمی راه سختی در پیش رو دارند و باید بتوانند ظرفیت های خود را برای نسل جدید افزایش دهند و نیز رسانه ها و در خصوص دغدغه های فرهنگی جامعه، تحول قابل قبولی در خود ایجاد کنند.
وی شبکه های اجتماعی را از رقیبان در حال رشد سیستم آموزش و پرورش جوامع عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش باید بتواند این وضعیت و اثرات آن را بر نظام آموزشی کشور ارزیابی و آینده نگری کند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهر تهران افزود: اگر آموزش و پرورش از لاک خود بیرون بیاید و دنیا و تحولات را خوب ببیند، می توان امیدوار بود که روند درست آموزش در کشور به دست بازار مکاره شبکه های اجتماعی نیفتد.
چاوشی با اشاره به اینکه آموزش از طریق شبکه های اجتماعی با وجود ظرفیت های مثبت و خاص خود می تواند اثرات منفی نیز داشته باشد، خاطرنشان کرد: بدون آینده نگری درست و پیش بینی روندهای آتی جامعه، نمی توان نسخه مطمئنی برای آینده پیچید.
معاون استاندار تهران تاکید کرد: هرگونه غفلت در این حوزه، تشدید آسیب های فرهنگی و اجتماعی را در پی دارد.
وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج، شکل گیری آن را سرآغاز تحول عمیق فرهنگی در همه عرصه های دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بسیج و بسیجی همچنان باید به عنوان نماد ماندگاری حماسه ها و سمبل فداکاری برای تقویت اعتماد عمومی جامعه بدرخشند.
چاوشی با تاکید بر ضرورت بهره گیری از ظرفیت بزرگ انسانی بسیج در حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه، خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت بسیج می تواند بسیاری از خلاء های موجود جامعه را پر کند.
نشست شورای آموزش و پرورش شهر تهران روز چهارشنبه با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار، شماری از نمایندگان تهران در مجلس و سایر اعضا در محل این اداره کل برگزار شد.
خبرنگار: مسعود گودرزی - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام**2079//1625
کد N1559064

وبگردی