آفتاب
معاون وزارت ورزش و جوانان:

هیات های ورزشی 90 درصد نیاز مالی خود را تامین می کنند

هیات های ورزشی 90 درصد نیاز مالی خود را تامین می کنند

بیرجند - ایرنا - معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات های ورزشی کشور به جد فعالیت دارند و 90 درصد نیاز مالی خود را تامین می کنند.

امیررضا خادم روز چهارشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در بیرجند افزود: آنچه از طریق دولت و وزارت ورزش به هیات های ورزشی کمک می شود شاید یک دهم نیازشان هم نباشد.
وی اظهار کرد: وقتی هیات های ورزشی 90 درصد بودجه مالی را خود جذب می کنند ، اما در گزارش هایی که از استان های مختلف می رسد این موضوع دیده نمی شود.
وی یادآور شد: فرد صاحب سرمایه ای که در ورزش هزینه می کند باید تشویق شود، نه اینکه با انگ و برچسب زدن زمینه بدنامی و سرخوردگی او ایجاد شود، وقتی دیگران این اتفاق را می بینند دیگر رغبتی به ورود به حوزه ورزش نخواهند داشت.
وی ادامه داد: ممکن است حمایت از بخش خصوصی شائبه هایی هم مثل بده بستان و ... ایجاد کند که رفع این ذهنیت ها نیاز به فرهنگ سازی در سطح کشور دارد.
خادم یادآور شد: خراسان جنوبی در سال 94،از ضعیف ترین استان ها در جذب منابع غیر دولتی بوده و این نقطه ضعف باید رفع شود.
به گزارش ایرنا،معاون حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان در ادامه بیان کرد: امیدواریم در دوره مدیریت جدید شاهد یک چرخش و رشد در موضوع جذب اعتبار غیر دولتی برای حوزه ورزش استان باشیم.
خادم افزود: مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان جنوبی چهره ای دانشگاهی و همچنین یک قهرمان ورزشی است و فردی علاقه مند و مشتاق به فعالیت در حوزه ورزش است.
وی اظهار کرد: هر چند مدیرکل جدید به طور مستقیم در حوزه ورزش و جوانان استان فعال نبوده ،اما کارها و پیگیری ها نشان از اشتیاق او برای توسعه حوزه ورزش در استان دارد و امیدواریم این انتصاب اتفاقی مبارک برای ورزش خراسان جنوبی باشد.
وی یادآور شد: تعامل و ارتباط منطقی مدیران ورزش و جوانان با بخش های تاثیر گذار مثل استانداری، نمایندگان مجلس و ... انتظار این وزارتخانه از مدیران خود در سطح استان هاست.
وی تصریح کرد: همچنین تعامل با دستگاه های هم عرض و ایجاد زمینه برای بهر مندی از امکانات دیگر دستگاه ها از انتظارات وزارت ورزش و جوانان از مدیران استانی است.
خادم یادآور شد: حوزه ورزش و جوانان چند سال قبل با تصویب قانون گذار ادغام شد و در قالب یک وزارتخانه فعالیت می کند،این کم لطفی است که به حوزه جوانان توجه کافی نشود.
این مسئول افزود: باید از ظرفیت جوانان در حوزه سازمان های مردم نهاد استفاده کرد و یکی از اولویت های کار مدیران استان ها باید معطوف به بحث جوانان باشد.
وی یادآور شد: وظیفه ما سنجش عملکرد دستگاه های دیگر در حوزه عمل جوانان است، به عنوان اولین نکته باید بحث جوانان در استان مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: تکریم، حمایت، تشویق و فراهم کردن بستر مناسب برای ترغیب بخش خصوصی برای حضور در بخش های مختلف ورزش و جوانان از دیگر وظایف ماست،شاید کمترین درآمد اختصاصی در بین دستگاه های دولتی مربوط به وزارت ورزش و جوانان است.
خادم اظهار کرد: در حوزه ورزش و جوانان استان فعالیت بانوان رشد خوبی داشته و استعداد و توانمندی در این حوزه وجود دارد، اگر مدیریت استان به این حوزه توجه بیشتری کند نتیجه بیشتر و بهتری از قبل فراهم می شود.
وی افزود: ذهنیت منفی که از حوزه ورزش و جوانان خراسان جنوبی در استان ایجاد شده، باید رفع شود، مدیران ورزش بیش از پیش زیر ذره بین هستند امیدواریم شرایط بهتری در استان ایجاد شود تا کارکنان ورزش استان به جایگاه واقعی خود برسند.
وی اظهار کرد: نمی دانم باید ابراز خوشحالی از حضور چندین باره خود در این خصوص در استان خراسان جنوبی داشته باشم و یا باید ابراز تاسف کنم.
وی اظهار کرد: ابراز خوشحالی به این دلیل است که سعادت دیدار اهالی ورزش و جوانان خراسان جنوبی برای چندمین بار در طول این دو ، سه سال نصیبم شده، اما ابراز تاسفم به این خاطر است که در طول سه سال کمتر استانی است که برای بار دوم برای برگزاری مراسم تودیع و معارفه به آن سفر کرده باشم و متاسفانه این دفعه سومی است که به این منظور به استان می آیم و این اتفاق خوبی نیست.
وی یادآور شد: اتفاق هایی که در این مدت در حوزه ورزش استان افتاده مناسب نبوده، به جای تحلیل عملکرد اجرایی و فنی حوزه ورزش و جوانان در خراسان جنوبی متاسفیم که باید برای تغییر مدیران آن حضور یابیم، امیدوارم تغییر امروز عملکرد با دوام و قابل احترام برای آینده ورزش و جوانان استان فراهم کند.
وی تصریح کرد: امیدوارم دفعه بعدی که من یا فردی که در این جایگاه به خراسان جنوبی سفر کند هدفش بررسی عملکرد و کمبودها،ضعف ها و موفقیت های حوزه ورزش باشد.
خادم در سفر به بیرجند محمد اسماعیل افضل پور استاد دانشگاه بیرجند و دانش آموخته دکتری فیزیولوژی را به عنوان مدیرکل جدید ورزش و جوانان خراسان جنوبی معرفی و از خدمات مدیرکل سابق قدردانی کرد.
*7559* 2047*خبرنگار-امیرشاهین نایبی فر* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*
کد N1559028

وبگردی