آفتاب

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: تولیدکنندگان امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی: تولیدکنندگان امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برخی اقلام که به صورت قاچاق وارد کشور می شود 300 درصد برای وارد کننده سود دارد لذا تولیدکنندگان داخلی امکان رقابت با جنس قاچاق را ندارند.

علیرضا جمشیدی روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در مشهد افزود: در سطح مبادی ورود و عرضه با موضوع قاچاق روبرو هستیم که با روحیه انقلابی، بسیجی و محکم در برابر آن موضوع ایستاده ایم.
وی حوزه تعزیرات را بسیار گسترده و ناشناخته توصیف و بیان کرد: باید به صورت قانونمند، مقتدر، جدی و مستمر در این عرصه وارد شد زیرا اقدامات مقطعی اثربخش نیست.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: برخی فروشندگان که درآمدهای میلیونی دارند برای فرار از مالیات فاکتور ارائه نمی دهند و با فرارکنندگان مالیاتی نیز برخورد خاصی نمی شود.
وی گفت: عمده کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و گمرک وارد کشور می شوند و به عنوان مثال در بندر شهید رجایی شش هزار کانتینر در شبانه روز وارد و صادر اما فقط 200 عدد آنها کنترل می شود.
جمشیدی افزود: با رسیدگی فوری، نظام سازی، همکاری همه مسئولان مربوط و برخورد با فسادهای اداری که در برخی جاها وجود دارد می توان قاچاق را مهار کرد و جهش خوبی در اقتصاد داشت.
وی به مقاومتها در سطح عرضه کالا از سوی برخی اصناف ااشره و بیان کرد: اگر به موضوع قاچاق بطور جدی رسیدگی نشود خسارات جبران ناپذیری به دنبال دارد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در دیدار با آیت الله علم الهدی گفت: در مبارزه با قاچاق، ترویج فرهنگ خودنظارتی بسیار مهم است.
حمیدرضا کریم افزود: پارسال در قالب گشتهای نامحسوس 400 تن گوشت فاسد کشف شد. در مورد زعفران نیز جمع آوری نمونه ای انجام شد و نشان داد در 75 درصد آنها از رنگ تارتازین که ماده ای سرطانزا می باشد استفاده شده و یا در برخی آردهای نانوایی از ماده سرطانزای بلانکیت برای سفیدی نان استفاده می کنند.
وی ادامه داد: اطلاع رسانی و برگزاری کارگاههای آموزشی نقش بسزایی در کاهش موارد تخلف دارد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **منتشرکننده: حسین کریم زاده
کد N1558656

وبگردی