آفتاب

بسیج، تفکر عزت خواهی جهان اسلام

بسیج، تفکر عزت خواهی جهان اسلام

یاسوج- ایرنا- واژه مقدس بسیج فراتر از یک نام برای یک نهاد و تشکیلات نهادی و نظامی است، بلکه این تفکر بالنده به عنوان میعادگاه عاشقان ثارالله و جهان اسلام، اینک به عنوان یکی از ارکان بالنده انقلاب اسلامی محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، بسیج تفکری عجین با فرهنگ دینی ملت عاشورایی ایران است که در هشت سال دفاع مقدس، بسیجیان سنگرهای رزم را به مدرسه عشق، ایثار و شهادت تبدیل کردند.
بسیج فرهنگی است که نه در واژه مقدس خود بلکه ماهیت آن روح بالندگی، سعادت، یدالله بودن بسیجیان و جهاد در راه خدا تداعی می کند و این روح حماسی را در کالبد آزادگان مکتب ثارالله جاودانه جاری کرده است.
بسیج، دژ عزت خواهی و تسخیر ناپذیر نظام ولایی ایران اسلامی، زیباترین میراث امام راحل و بزرگترین شجره طیبه انقلاب است و این تفکر آرمانی سبب شکست جبهه استکبار در برابر مسلمانان شده است.
این عبارت زیبا و شیوای بنیانگذار جمهوری اسلامی «ای کاش من هم یک بسیجی بودم» بهترین منشور عزت آفرین براهمیت نقش و جایگاه ممتاز بسیج و بسیجی در جامعه است.
اینک هفته بسیج یادآور روزهای سخت نبرد با دشمن است روزهایی که پایگاه های این میعادگاه عشق پرستو های معراجی است، آنهایی که از سنگر مدرسه بی درنگ راهی آوردگاه حماسه شدند.
هفته بسیج فرصتی است تا پاس داشت مجاهدتها و حماسه آفرینی های رزمندگانی را که باحضور در جبهه های حق علیه باطل و تقدیم جان خود از میهن اسلامی سرافراز دفاع کردند.
اینک باید پاس داشت آن همه رشادت ها و سرمستی های یکهزارو 800 شهید والامقام کهگیلویه و بویراحمد را که در نبرد با دشمن متجاوز شهد شهادت نوشیدند و خون غیرت و عزت را در رگ های تاریخ جاری کردند.
هفته بسیج فرصتی است تا باردیگر بر روح حماسی و آرمانی مردم ولایت مدار کهگیلویه و بویر احمد بالید، مردمی که به نسبت جمعیت مقام نخست حضور در جبهه های نبرد دفاع مقدس را به نام خود ثبت کرده اند.
اینک در هفته بسیج باید گرامیداشت روح شهیدان، آزادگان و رزمندگانی را که جانانه برای مهین اسلامی تا سرحد نثارجان با دشمن مبارزه کردند.
اینک بسیج نه تنها یک کانون فرهنگی است، بلکه یکی از ارکان مهم نقش آفرین در عرصه های علمی و اقتصادی است، زیرا بسیج سازندگی نقش موثری در توسعه و آبادانی مناطق محروم دارد.
دفاع از فرهنگ دینی در قالب اجرای فعالیت های متنوع فرهنگی و مذهبی از یک سو و مشارکت امور عمرانی و شکوفایی ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی مناطق محروم از سوی دیگر ویژگی خاصی به فعالیت بسیج داده است.
بهره برداری از 400 طرح اقتصاد مقاومتی درهفته بسیج سال جاری در کهگیلویه وبویراحمد بیانگر نقش این نهاد در شکوفایی ظرفیت های اقتصادی و عمرانی جامعه است.
بسیج کارهای خوبی در حوزه محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی و طرح ‌های عام‌المنفعه انجام داده که اقدام ها بیانگر نقش بسیج در هم افزایی و توان افزایی به دیگر دستگاههای اجرایی است.
در دست اقدام بودن هفت استخر ورزشی سرپوشیده با اعتبار 140 میلیارد ریال از سوی بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویر احمد بیانگر نفش عمرانی بسیج در سازندگی است.
استخر شهر گچساران که سال 94 عملیات اجرایی آن با 6 طرح دیگر آغاز شد در هفته جاری با صرف حدود 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.
افتتاح 40 پایگاه مقاومت بسیج، اعزام 10 گروه جهادی و تیم‌های پزشکی به بخشها و مناطق محروم از جمله خدمات هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد در هفته بسیج است.
845 طرح اقتصاد مقاومتی توسط بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری درحوزه های بهداشت، اشتغالزایی و عمرانی از برکات مجاهدت های بسیجیان است.
طرحهای اقتصادی بسیج سازندگی در سال جاری در این استان برای یکهزار و 500 نفر اشتغال ایجاد کرده است.
بسیج کهگیلویه و بویراحمد در حوزه عمرانی 105 طرح شامل گلزار شهدا، مصلی و خانه عالم احداث کرده است.
بهسازی 50 باب مدرسه، باسواد کردن یکهزار و 500 بی سواد، صدور گواهی مهارت برای 2 هزار نفر، اعزام 210 تیم پزشکی و درمانی به نقاط محروم و کم برخوردار، برپایی سه بیمارستان صحرایی، راه اندازی سه کارگاه تبدیلی با اشتغالزایی 247 نفر از جمله فعالیت های بسیج سازندگی در سال های اخیر در کهگیلویه وبویراحمد است.
20 آبان تا ششم آذر هر ساله به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است .
خبرنگار: مظفر عدالت نسب**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
6162 /8005
کد N1558624

وبگردی