آفتاب

اعتبار 35 میلیارد ریالی بسیج آذربایجان شرقی برای خانه و مسجدسازی

اعتبار 35 میلیارد ریالی بسیج آذربایجان شرقی برای خانه و مسجدسازی

تبریز- ایرنا - معاون هماهنگ کننده فرمانده سپاه عاشورا و رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج آذربایجان شرقی گفت: 35 میلیارد ریال برای ساخت خانه محروم و مسجد توسط بسیج سازندگی استان هزینه می شود.

سرهنگ الیاس گل محمد زاده روز چهارشنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های هفته بسیج در شهرستان بستان آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زدودن غبار محرومیت از اولویت های بسیج سازندگی در استان می باشد.
'خانه محروم' به آن دسته از واحدهای مسکونی روستایی اطلاق می شود که مالکان آنها زیر چتر حمایتی کمیته امداد هستند و خانه هایشان به دلیل وضعیت نامناسب، توسط بسیج سازندگی نوسازی یا بازسازی می شود.
وی گفت: در حال حاضر بیش از 80 واحد خانه محروم در سطح استان توسط گروه های جهادی بسیج در حال ساخت هستند که در هفته بسیج 65 واحد از آنها تکمیل و به نیازمندان تحویل داده می شود.
وی اعتبار پیش بینی شده برای ساخت هر واحد خانه محروم را بیش از 180 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از این مبلغ 80 میلون ریال توسط بسیج سازندگی و مابقی توسط کمیته امداد و خیرین تامین می شود.
وی به نقش بسیج در ساخت واحد های مسکونی محرومان با محوریت تامین نیروی کار ماهر از بسیجیان اشاره کرد و گفت: بسیج از مرحله برنامه ریزی تا تکمیل این واحدها حضور فعال و سازنده دارد.
گل محمد زاده همچنین از اعزام گروه های پزشک بسیجی برای معاینه بیماران در مناطق محروم آذربایجان شرقی نیز خبر داد و افزود:در هفته بسیج امسال این گروه ها طبق سال های قبل برای ویزیت رایگان به مناطق محروم می روند.
وی بسیج را بر آمده از بطن مردم دانست و افزود: هر زمان که بسیج در عرصه ها علمی ، فرهنگی و اجتماعی وارد شده، شاهد موفقیت ها بوده ایم.
پنج آذر سال 1358 مصادف با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفان است و 30 آبان تا ششم آذر ماه هر سال به عنوان هفته بسیج نامگذاری شده است.
خبرنگار: علی کبیر**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
7239/518
کد N1558555

وبگردی