آفتاب

جزییات همکاری‌های فناورانه ایران و اسلوونی

جزییات همکاری‌های فناورانه ایران و اسلوونی

دکتر محمود واعظی گفت: با حضور رییس جمهوری اسلوونی در کشورمان یادداشت همکاری با وزیر اقتصاد و توسعه فناوری این کشور در زمینه مخابرات، فناوری های سایبری، تحقیق و پژوهش به امضاء رسید.

به گزارش خبرانلاین و به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، وی افزود: همچنین از سفر گذشته آنها به ایران تاکنون شرکت مخابرات و سندیکای مخابرات ایران تماس های خوبی با هیات اسلوونیایی داشتند که موجب شد تا زمینه های همکاری های خود را پیدا کنند.

دکتر واعظی با اشاره به اینکه در سفر اخیر هیات اسلوونیایی قرار بر گسترش همکاری های بانک، بیمه و سرمایه گذاری است، اظهار کرد: با فضای جدیدی که ایجاد شده است همکاری در زمینه ICT با این کشور گسترش پیدا کند و روابط ایران و اسلوونی چهار یا پنج برابر گذشته بیشتر شود.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با بیان اینکه همکاری با شرکت های اسلوونیایی می تواند در ارتباط با کشورهای اطراف ایران نیز باشد، تصربح کرد: با تولیدات مشترکی که با آنها خواهیم داشت و صادرات می توانیم بازارهای کشورهای اطراف ایران را نیز جذب کرد.

وی در پایان با تشکر از حضور رییس جمهوری و وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی در کشورمان خاطرنشان کرد: امیدوارم آنچه امروز بر روی آن تفاهم شد را عملیاتی کنیم.

وزیر اقتصاد و توسعه فناوری اسلوونی نیز در این نشست خبری با اشاره به دومین سفر خود طی سال جاری به کشورمان گفت: بار نخست به همراه هیات پرتعدادی از شرکت های اسلونیایی به ایران آمدیم که در نهایت منجر به تاسیس دفتر اقتصادی اسلوونی در ایران شد. اما این سفر از این بابت که به همراه رییس جمهوری خود به ایران آمده ایم اهمیت دارد و تاکنون دو تفاهمنامه همکاری امضا کرده ام.

وی به افتتاح سفارت اسلوونی همزمان با سفر رییس جمهوری این کشور به ایران اشاره کرد و افزود: با بازگشایی سفارت خود در ایران بهتر می توانیم از شرکت های اسلوونیایی حمایت کنیم و این امر می تواند به گسترش همکاری میان شرکت های دو کشور کمک شایانی کند.

این مقام مسوول مساله بعدی در مذاکرات با مقام های ایرانی را حل مساله روادید دانست و اظهار کرد: مذاکراتی که با دکتر واعظی داشتم می تواند پایه همکاری های دو کشور را بخصوص در زمینه ICT استحکام بخشد و دولت اسلوونی قصد دارد با حمایت از طریق یکی از بانک های خود زمینه های همکاری پایدار شرکت های ایرانی و اسلوونی را افزایش دهد.


5656

 

کد N1558112

وبگردی