آفتاب

آماده‌باش استان‌های درگیر برف و کولاک

آماده‌باش استان‌های درگیر برف و کولاک

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش استان‌های درگیر برف و کولاک خبر داد و گفت: قرار است این استان‌ها، مسیرها و زیر پل‌ها را بازبینی و لایروبی کنند و هنگام بحران احتمالی، هشدارهای لازم را بدهند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل نجار (معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور) در رابطه با مقابله با بحران‌های احتمالی همزمان با آغاز فصل سرما و بارش برف و باران در کشور اظهارکرد: در کل کشور دستگاه‌های اجرایی همواره آمادگی نسبی دارند چراکه حادثه هیچ گاه خبر نمی‌کند اما در زمان فصل سرما و بارندگی که ممکن است با برف و سیلاب همراه باشد سطح آگاهی استان‌های درگیر را افزایش می‌دهیم.

معاون وزیر کشور ادامه داد: همچنین قبل از آغاز سرما طی دستورالعملی به مدیران استان‌ها تأکید شده که آمادگی‌های لازم را برای مقابله با برف و بارندگی داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش استان‌های درگیر برای مقابله با بحران در فصل سرما خبر داد و گفت: این استان‌ها به طور مداوم قرار شده که مسیرها را بازبینی کنند زیر پل‌ها را بازبینی کرده و تا جایی که امکان دارد لایروبی کنند، تابلوهای هشدار را نصب کنند و در زمان بحران احتمالی، هشدارهای لازم را به مردم بدهند.

نجار، گفت: مشکلی که وجود دارد این است سازمان هواشناسی پیش‌بینی دقیقی از خرد محل را به ما نمی‌دهد در حالی که در کشورهای دیگر از طریق ماهواره‌ها بسیار دقیق این امکان برایشان وجود دارد به طور مثال زمانی که سازمان هواشناسی می‌گوید دامنه البرز بارندگی شدید دارد پهنه‌اش مشخص نیست، نمی‌دانیم کدام روستا را تخلیه کنیم و یا به کدام روستا هشدار بدهیم.

وی ادامه داد: ما مرتب از طریق سامانه سما، اطلاعات را در اختیار مدیران ستاد بحران قرار می‌دهیم و اگر نیاز باشد با کمک صدا و سیمای استان‌ها هشدارهای لازم را به مردم می‌دهیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در رابطه با بودجه مدیریت بحران گفت: بودجه لازم اگر تأمین شود خوب است، حدود ۳ سالی است که به دلیل مشکلات مالی دولت، تمام اعتبارات مدیریت بحران تأمین نمی‌شود.

نجار افزود: ۵ درصد بودجه کشور در اختیار مدیریت بحران است که به دلیل مشکلات بودجه‌ای دولت، تاکنون به طور کامل محقق نشده است.

کد N1557829

وبگردی