آفتاب
در گفتگو با مهر مطرح شد؛

دو لایحه ای که مشکلات شوراها را برطرف می کند

دو لایحه ای که مشکلات شوراها را برطرف می کند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه تجمیع انتخابات می تواند خلاءهای قانونی شوراها را برطرف کند.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی اصلاح قانون شوراها در کمیسیون فرعی دولت، جلسات پایانی خود را پشت سر می گذارد و بزودی به مجلس ارائه خواهد شد. در صورتی که اصلاحات این قانون در صحن مجلس رای بیاورد و به تایید شورای نگهبان برسد، شهردار تهران با رای مستقیم مردم انتخاب می شود اما یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، می گوید: بعید است که این پیشنهاد در مجلس رای بیاورد.

امیر خجسته در خصوص اینکه احتمال دارد اصلاح قانون شوراها در مجلس به گونه ای بررسی شود که انتخابات سال آینده شوراها و انتخاب شهردار بر اساس این قانون باشد، به خبرنگار مهر گفت: مجلس به دنبال بررسی و تصویب نهایی لایحه مدیریت یکپارچه شهری و لایحه جامع انتخابات است و این دو لایحه دوای درد مشکلات کنونی هستند و سایر مواردی که بررسی می شود مانند مسکن می ماند که به طور موقت چالش های موجود را برطرف می کند.

وی با بیان اینکه در مجلس گذشته نیز انتخاب مستقیم شهردار توسط مردم موافقان چندانی نداشت، افزود: به نظر نمی آید مجلس کنونی هم چندان با این اتفاق موافق باشد زیرا به ضعیف شدن شوراها ختم می شود و شوراها خاصیت خود را از دست می دهند. مجلس خواهان شوراها و شهرداری های قوی است و لایحه مدیریت یکپارچه شهری این خواست را محقق می کند. 

خجسته تاکید کرد: در صورت موافقت مجلس نیز به نظر نمی آید اصلاح قانون شوراها به انتخابات آینده شوراها و شهردار برسد.

کد N1557619

وبگردی