آفتاب

نماینده ایلام: پذیرایی از زائران درسایه مدیریت جهادی مسئولان استان محقق شد

نماینده ایلام: پذیرایی از زائران درسایه مدیریت جهادی مسئولان استان محقق شد

ایلام -ایرنا- نماینده مردم ایلام، چرداول، ایوان، مهران، ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: پذیرایی مناسب از زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران در سایه مدیریت جهادی استاندار و مسئولان استان ایلام صورت گرفت.

سلام امینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از اظهارات انجام شده توسط مسئولان شهرداری تهران که اعلام کرده بودند کارهای انجام شده توسط آنها صورت گرفته و استاندار و مسئولان استان هیچگونه دخالتی در آن نداشته اند، اظهار کرد: اگر مدیریت جهادی استاندار ایلام و سایر مسئولان استانی نبود ما نمی توانستیم این چنین به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت کنیم.
وی افزود: مردم شهرستان هایی که در مسیر تردد زائران اربعین قرار داشتند در این ایام نشان دادند که مشکلات اقتصادی باعث نمی شود در پذیرایی از زائران سنگ تمام نگذارند.
به گفته وی، در این ایام شاهد بودیم اقشار مختلف با برپایی موکب ها به بهترین شکل ممکن از زائران اباعبدالله الحسین (ع) استقبال و پذیرایی کرده و در برگشت نیز آنها را بدرقه کردند تا نشان دهند در کنار تلاش های مسئولان، اجرای موفق این راهپیمایی تنها با حضور مردم امکان پذیر است.
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با وجود تبلیغات منفی گسترده ای که علیه مرز مهران وجود داشت و بطور مداوم از زائران خواسته می شد مرزهای دیگر را برای سفر انتخاب کنند اما اکثریت زائران با انتخاب مرز مهران بدرستی جواب این تبلیغات را دادند.
امینی ادامه داد: طی نامه ای به ریاست سازمان صدا و سیما خواستار اجرای عدالت رسانه ای و انعکاس مطلوب اقیانوس شور و شعور عبادی، سیاسی مردم استان ایلام و مهران شدیم.
وی تاکید کرد: البته مسئولان و کارکنان شبکه استانی ایلام در این ایام پوشش مناسبی از روند تردد زائران و تلاش های صورت گرفته برای آرامش خاطر زائران داشتند که قابل تقدیر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم گفت: مهمترین دلایل انتخاب مرز مهران توسط زائران نزدیکی به شهرهای مذهبی کشور عراق، شیعه بودن مردمان هر 2 سوی مرز، ضریب امنیتی بالا و مهمان نوازی مردم استان ایلام است بنابراین نمی توان مردم را مجبور به استفاده از مرزهای دیگر کرد.
امینی اضافه کرد: یکی از مهمترین مشکلات زیرساختی استان ایلام نبود راه های استاندارد است که از وزیر راه و شهرسازی انتظار می رفت در این ایام به استان سفر می کرد و از نزدیک وضعیت راه ها را رصد می کرد که این امر اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: کنگره عظیم اربعین با کمی و کاستی های که داشت انجام شد اما نباید مسئولان کشوری بعد از پایان این کنگره استان ایلام را فراموش کنند و یک ماه یا 2 ماه قبل از اربعین سال آینده به فکر بیفتند بلکه باید از همین امروز برای رفع مشکلات زیرساختی استان ایلام تلاش کنند تا سال آینده قسمت عمده ای از مشکلات زیر ساختی بر طرف شود.
گذرگاه مرزی مهران بدلیل نزدیکی به عتبات عالیات از معابر پر تردد زائران ایرانی است به طوری که در ایام منتهی به اربعین حسینی امسال از 2 میلیون و 100 هزار زائر حدود یک میلیون نفر از این مرز به کربلا سفر کرده اند.
خبرنگار: حسن کهزادیان ** انتشار دهنده: نوشین مطلبی خواه
6119/1352
کد N1557615

وبگردی