آفتاب

اولین همایش ملی چاپ سه بعدی فردا برگزار می شود

اولین همایش ملی چاپ سه بعدی فردا برگزار می شود

تهران- ایرنا- اولین همایش ملی چاپ سه بعدی با رویکرد دانش افزایی، فردا سوم آذرماه به میزبانی پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران برگزار می شود.

دبیر علمی همایش ملی چاپ سه بعدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا اظهار داشت: صنعت چاپ سه بعدی در دنیا با سرعت چشمگیری در حال گسترش است و در مفاهیم، توسعه محصول جدید، تولید و تیراژ تولید، ساخت محصولات خاص و موضوعات مرتبط با آن تغییرات بنیادین ایجاد کرده و هنوز این روند ادامه دارد.
دکتر 'خسرو خدابخشی' افزود: با توجه به تحولات روز افزون صنعت چاپ سه بعدی و به منظور معرفی و ترویج، دانش افزایی، بررسی روش ها، کاربردها، آینده فناوری و همچنین برقراری زمینه تبادل نظر استادان، پژوهشگران، متخصصان و صنعتگران در این زمینه، برگزاری اولین همایش چاپ سه بعدی در دستور کار پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 70 نفر برای حضور در این همایش تخصصی ثبت نام کرده اند و استادان مطرح داخلی و خارجی پیرامون فناوری چاپ سه بعدی مبتنی بر مذاب پلیمر، فناوری های چاپ سه بعدی مبتی بر لیزر، فناوری های چاپ سه بعدی مبتنی بر رزین، فناوری چاپ سه بعدی در زیست فناوری و پیشرفت های حال حاضر و چشم انداز آینده پرینترهای سه بعدی در ایران سخنرانی خواهند کرد.
خدابخشی، معرفی روش های چاپ سه بعدی، طراحی و ساخت قطعات به این روش، مواد قابل استفاده برای چاپ سه بعدی و کاربردها و روند توسعه محصولات نهایی را به عنوان مهم ترین محورهای این همایش ملی عنوان کرد.
در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از دستاوردها و محصولات چاپ شده به صورت سه بعدی برپا خواهد شد.
علمی**1055**
خبرنگار : زینب کارگر **انتشار: زهره محتشمی پور
برای اطلاع از اخبار متنوع علمی و فناوری، با کانال علمی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
irnaelm@
https://telegram.me/irnaelm
کد N1557355

وبگردی