آفتاب

خانواده‌های مسافران هواپیمای مفقود مالزی به ماداگاسکار می‌روند

خانواده‌های مسافران هواپیمای مفقود مالزی به ماداگاسکار می‌روند

خانواده‌های پرواز مفقود مالزی برای ادامه جست‌و‌جو‌ها به ماداگاسکار می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، خانواده‌های مسافران پرواز ام‌اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی امروز – دوشنبه – اعلام کردند که سفر‌ اکتشافی برای یافتن بقایای هواپیما به ماداگاسکار ترتیب داده‌اند. آن‌ها به دنبال نشانه‌هایی در رابطه با آنچه برای این هواپیما اتفاق افتاده است، هستند.

محققان در این حوزه تا کنون موفق شده‌اند که شش قطعه از قطعات هواپیما را شناسایی کنند که یا به طور قطع یا با احتمال بسیار بالا به این هواپیما مربوط می‌شود. این هواپیما با ۲۳۹ مسافر در ماه مارس ۲۰۱۴ در حالی که از کوالالامپور به پکن می‌رفت،‌ ناپدید شد.

گروه وویس ۳۷۰، جمعی از خانواده‌های مسافران مفقود، اعلام کرد که قطعات گردآوری شده، همه در سواحل شرق آفریقا پیدا شده‌اند.

در بیانیه این گروه آمده است: «به رغم همه این یافته‌های بسیار مهم، هیچ جستجوی سیسماتیک و سازمان‌یافته‌ای از سوی طرف‌های مسئول انجام نگرفته است. این موضوع، هیچ راه‌حل دیگری غیر از این باقی نمی‌گذارد که خودمان برای یافتن پاسخ‌ها دست به کار شویم.»

جست‌و‌جو در اقیانوس هند جنوبی،‌جایی که احتمال می‌رود این هواپیما در آن سقوط کرده‌ باشد، تا کنون به نتیجه‌ای نرسیده و به سرعت تعلیق شده است.

«گریس ساباتیرای ناتان»، دختر «آن دیزی»، از مسافران این پرواز گفت که وی به همراه سه مالزیایی، دو چینی و یک فرانسوی دیگر، به ماداگاسکار خواهد رفت. وی گفت که این گروه هزینه این سفر از سوم دسامبر تا ۱۱ دسامبر را از اعضای خود تامین کرده است.

وی گفت: «‌امیدواریم که روستاییان ماهیگیر و ساکنان ساحلی را به حرکت و جست‌و‌جوی دائم برای قطعات و باقی‌مانده‌های جدیدی که شواهد معتبر جدیدی برای ما باشد،‌ وادار کنیم.»

گروه وویس ۳۷۰ در بیانیه خود اعلام کرده که هفت عضو تیم جست‌و‌جوی خود را در مناطقی که احتمال وجود این قطعات باشند، متمرکز کرده و این جست‌و‌جو‌ها را روی مدل‌های شبیه‌سازی شده و به طور عمده در مناطق اطراف جزیره سنت ماری در حومه ماداگاسکار، ادامه خواهد داد.

این گروه اعلام کرده که با استفاده از بودجه شخصی خود، سیستم‌های تشویقی برای حمایت از جست‌و‌جو برای قطعات تشکیل داده است و به دنبال تشکیل سیستم‌های اطلاع‌رسانی و مجموعه‌های محلی برای قطعات هواپیمای است.

تا کنون، هیچ کدام از شش قطعه هواپیما کمکی به یافتن دقیق محل قطعه اصلی هواپیما که زیر آب قرار دارد، نکرده است. محققان باید محل وسایل ضبط کننده داده‌های هواپیما که ممکن است توضیحاتی برای محل سقوط آن داشته‌ باشد، را بیابند.

انتظار می‌رود که گروه‌های جست‌و‌جو عملیات خود را در اقیانوس هند در ماه آینده میلادی به پایان رسانند.

     

 

 

کد N1556598

وبگردی